leendemicaela

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Fågelkvitter

Av Micaela - 23 oktober 2014 14:41

   Nja inte var det fågelkvitter som väckte mig imorse direkt.

Klockan var ställd på 04:30 och jag klev upp innan fåglarna hunnit vakna.

Nya kursen drog igång i tisdags morse och det var ingen mjukstart vill jag lova. Tentan var ju över kring sjutiden i måndags och jag var väl inte hemma förren strax innan tio den kvällen, trött som en hel bäbis. Morgonen efter var det upp till skolan igen och introduktion för Europarätten (nya kursen), när vi kom till skolan förväntade de sig tydligen att i skulle ha läst drygt fem kapitel i den nya boken?!

Alltså märkena efter pennan var fortfarande kvar i handen och jag andades typ fortfarande tentasalsluften.

Helt sjuk utbildning. Det går så himla fort och det är så komplicerat alltihop!

Puh!


Så ja nu har jag hunnit bränna ännu någon tusenlapp på ny kurslitteratur i Juristernas bokhandel och börjat läsa ikapp, är redan efter i läsanvisningarna..


Tänkte bjuda er på en liten morgonguide, såhär kan en tidig Micaelamorgon se ut!


 

Här var väl klockan kring 05:30, jag hade varit vaken en timme och huvudvärken hade redan anlänt.


 

Fann ork och motivation och pluggade som ett jehu på tåget.


 

Här rullar tåget in på Stockholms central och det är dags att vässa armbågarna för gångtrafiken på T-centralen. 


 

Fick sittplats på tunnelbanan och gäspade cirka 137 gånger under loppet av dessa tio minuter i underjorden.


 

28 minuter kvar till föreläsning och jag var typ ensam i hela skolan..

Passade på att gå på toaletten och lyssna färdigt på Alex och Sigges 117:e podcast.


 

På plats, redo att anteckna händerna av mig. Kämpa Mickan!



Nej för tusan nu har jag inte mer tid att spilla, ska läsa 7690 sidor ur Europarättens grunder tills imorgon!      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards