leendemicaela

Alla inlägg under november 2012

Av Micaela - 29 november 2012 15:57


"14 år med världens bästa lillebror"


   

Av Micaela - 29 november 2012 15:43

Har inte kollat upp ovanstående fakta mer än att Sune alltid har haft namnsdag den 29:e november, reserverar mig alltså för ändringar.


Idag är då äntligen dagen här. Dagen D. Samuels fjortonde födelsedag. Jag har  tamejtusan varit mer pirrig och ivrig inför denna dag är självaste födelsedagsbarnet självt. Det är ju så härligt med födelsedagar!


Så min sovmorgon skänte jag villigt till sång och paketutgivande och en hundpromenad i snöstorm. Bussade senare iväg till lite bowling med klassen där jag hette Mickanbrr och kom absolut tvärsist i våran grupp... Spelade inte så stor roll så jag drog väl ner på stan en aning och lunchade med klassvänner.


Engelskalektionen var ovärd och fylld med dålig stämning. Mår inge bra när andra mår dåligt i skolan..


Nu väntar jag på hemskjuts för då får jag ju äntligen träffa dagens höjdpunkt igen, födelsedagsbarnet!!

En kväll med tårta och innebandyträning låter som en bra kombination av en torsdagskväll.


         

Av Micaela - 27 november 2012 20:52

Har väl klämt ur en och annan sve   ttdroppe som vanligt under mitt tisdagsgympass men idag var det fanimej inte enkelt. Det gick sakta och det var jobbigt och som min vän tillika träningsvän så fint uttryckte det; "Jag hatar när man inte blir svettig när man tränar". Kom aldrig riktigt igång med värmen i kroppen idag och lär väl förvänta mig en del träningsvärk i små ovana muskeldelar imorgon.


Sitter just nu i skrivande stund och läser...

Läser engelskahäftet inför nationella provet imorgon. Ska väl bara hitta på en uppsatts på några hundra ord på några få minuter och sen få A på uppgiften. Easy life


Skulle bara vilja vända ryggen åt livet och kasta framtiden i soptunnan!!!


 

Av Micaela - 27 november 2012 20:48

Sitter och tycker seriöst synd om mig själv för denna hektiska vecka. Bestämmer mig därför för att skriva ned veckodagarna för att samla ihop mig en aning....Och inser ganska snabbt hur patetisk jag faktiskt är!

 



Av Micaela - 27 november 2012 07:46

Sitter här på en bänk i självaste skolbyggnaden som så många gånger förut. Är lite tidig såhär på morgonkvisten.

Sitter därför även och funderar lite kring fotografier.


Jag såg en film för inte allt för länge sedan som hette något med "Marias eviga ögonblick" och handlade om att ta foton. Hon, Maria alltså, samlade familjen på en träsoffa och förevigade dem. Det var förr i tiden, när har jag inte den blekaste om men det var någonting stort att ta ett foto. En arrangerad prosedur.


Idag tar man tusentals bilder på sig själv. Jag har mobilen full med egobilder trots att jag egentligen inte tycker om bilder på mig själv. Jag vet inte varför vi idag känner ett sådant enormt behov av att föreviga oss själva. För grejjen är att på dessa bilder ser vi likadana ut allihopa. Vi ser precis ut som på bilden från igår. Vi ser precis ut som våra kompisar för vi har samma frisyr och tar bilder från samma vinklar. Det är just vinklarna som är så patetiska. Vi tar bilder uppifrån, nerifrån, från sidan, med huvudet på sne, med huvudet en meter framför benen så att man får ett oproportionerligt stort huvud. Själv blir jag bäst på bild när inte pannan får vara med. Därför låter jag oftast inte den vara med, den liksom tar över hela bilden på något vis. Men den är ju där annars, den tillhör ju mitt ansikte och det blir ju fel om den aldrig får vara med på bild. Tänk om jag möter någon som bara har sett mig på bild förut och den blir alldeles förvånad över min panna.

Haha och det är just detdär med att världen kretsar kring mig. För inte fan bryr sig en för mig okänd människa om min panna!!


Har för övrigt:

1. Reflekterat över att mina senaste 4 instagrambilder på mig själv är underbilder...

2. Sökt till "De tre vännerna och Jerry"- inspelningen med denna bild...

 


Av Micaela - 26 november 2012 14:33

Jag vet ju så fruktansvärt väl hur mycket jag betyder för dig. Jag vet ju så fruktansvärt väl hur mycket du älskar mig. Du har varit duktig på att tala om det för mig. Du är orolig för mig trots att jag nästan är vuxen och klok som en bok, och det värmer i mitt hjärta. Du vill alltid att jag ska vara mätt och varm precis som om jag fortfarande var en bebis. Jag vet att vi spenderade mina första månader i livet precis som de föregående nio månaderna, oskiljaktiga, tillsammans. Och vi kommer alltid vara tillsammans mamma, för jag älskar dig minst lika mycket som du älskar mig.

Av Micaela - 26 november 2012 11:59

Hej och god morgon!

En vanlig måndag i november tänker ni, en dag full av möjligheter tänker jag.

Carpe diem osv.


Idag är det min första studiedag på gymnasiet vilket innebär att det tog ett läsår och cirka tre månader för lärarna på min skola att klämma ur sig lite ledighet. Det var på tiden kan man tycka.

Ja och eftersom det så fint heter STUDIEdag så kommer min dag främst att spenderas med just studier, och det är matte och det är spanska och det är engelska. Förr i tiden var man ledig på studiedagar och sedan hade man något som hette hemstudiedagar och det var då man skulle studera hemma. Allt var ju bättre förr som man brukar säga.


Cyklade åtminstone upp till ICA när jag vaknade för att köpa Kesella och lipsyl och tuggummi. Har sedan dess klämt i mig en god fruktsallad toppad med just Kesella vanilj och kanel. Gott som tusan.


Ha en bra måndag brrrrs!

      

Av Micaela - 25 november 2012 17:19

Har drabbats av akut trötthet. Ligger därför med kuddar och filtar och med en massa tända ljus och nötter brevid min honey och gluttar twilight.
Har bränt lite stålar på Lager 157 idag oxå. Ledig imorrn, vill vara ledig för alltid..typ.

Ovido - Quiz & Flashcards