leendemicaela

Alla inlägg under september 2012

Av Micaela - 30 september 2012 21:12

Det var en tjej i Hässelby som vi mötte igår som oxå heter Sjöberg i efternamn. På deras matchprogram fanns det en bild på henne och jag blev lite förvirrad för det hade lika gärna kunnat vara jag på bilden..
De har dessutom likadana matchtröjor som oss!

Av Micaela - 30 september 2012 21:09

Har spenderat dagen med mamma på akuten. Hennes axel spökar och nu ligger hon brevid mig i soffan och slumrar. Vi ser på film och tar igen oss efter gårdagen som blev sen för oss båda.
Snart är det sängen för mig, skolan drar igång imorgon med gym på morgonen.

Av Micaela - 30 september 2012 17:26

Gårdagen bestod av en förlust mot Hässelby vilket ju inte var så kul men man skall icke gråta över spilld mjölk. Förlusten följdes nämligen upp av Levis-shopping på Barbarby Outlet, lite sömn och en sjudundra lagfest.

Allt som allt var gårdagen toppenbra!

Av Micaela - 28 september 2012 19:40

Ah det var väl runt 13 cm som rök idag när jag satt i den svarta höj-å-sänkbara stolen. Känns fräscht!

Av Micaela - 27 september 2012 14:38

Eftersom jag är en perfekt elev och en exemplarisk människa och dessutom väldigt intelligent så tillbringar jag just nu min dyrbara tid på studier. Så snälla sluta stör mig!

 

Av Micaela - 27 september 2012 12:56

Om man vill hålla sig frisk och fräsch såhär i hösttider har jag några tips på hur man kan lyckas.


Man kan till exempel hålla en vattenflaska väldigt nära munnen utan att dricka...

        

Eller titta kärleksfullt på ett mjölkglas (lite samma princip)

   

Annars brukar det fungera bra om man håller i jättemånga frukter samtidigt

   

Att utföra yoga-övningen "Huset" är också riktigt nyttigt och en av få saker man absolut inte får glömma bort

   

Och glöm för guds skull inte turbanen! Det är viktigt att torka håret efter dusch, annars kan man börja frysa.

   





Av Micaela - 27 september 2012 12:23

Hej kära!


Om sanningen ska fram hade jag väl inte dött av att gå till skolan idag, känner mig mycket bättre redan!

Och när vi nu kom in på döden så börjar jag faktiskt fundera på om våran spanskalärare verkligen är vid liv fortfarande, det blev nämligen ingen lektion idag heller för de stackars krakarna som väl åkt dit imorse. Faktum är att ingen vet var hon är och om nu lärarna vet det så vägrar dem säga det till eleverna, så vi vet inte vart hon är eller ens om hon är! Mycket märkligt! 


Själv drabbades jag ju inte så hårt av detta besked imorse då jag fortfarande låg inlindad i mitt täcke här hemma och det känns bra för samvetet att jag endast missar en lektion idag. Dock är det engelska och jag misstänker att det hade varit ganska nyttigt att närvara på den, men sjukanmäld som jag är så har jag åtminstonde mailat engelskaläraren och frågat vad jag ska jobba med hemma!


Om sanningen ska fram så kan jag bara inte vänta tills imorrn när jag äntligen ska få klippa mig och slänga i lite slingor! Vill gö de nu!

Så om sanningen verkligen ska fram så sitter jag bara här hemma på köksgolvet och lyssnar slut på Andreas sista minuter på Spotify och gör "tummen-ner" bara för  att jag känner för det.


 



Ovido - Quiz & Flashcards