leendemicaela

Alla inlägg under december 2013

Av Micaela - 29 december 2013 12:32

2013 har varit det bästa och värsta året i mitt liv. Jag har varit lyckligare än någonsin förut och jag har verkligen fått känna på vad ren glädje är. Men jag har heller aldrig varit så ledsen och känt sån sorg som jag gjort i år. Det har verkligen gungat fram och tillbaka.


I början av året var jag stressad, det var mycket innebandy och mycket skola och allting runtomkring mig gjorde mig utmattad. Jag stängde av mina känslor och tröttnade på allt som tog min tid. Det var en jättejobbig period där jag höll på att både tappa mig själv och folk i min närhet. Men våren kom och jag repade mig, kände mig bättre och bättre. Sommaren 2013 var den bästa i mitt liv. Jag var så lycklig. Jag hade allt jag kunde önska mig där och då. En underbar vecka på Gotland med min familj som verkligen gav mig all kärlek och glädje jag kunde få. Och en nästan ännu bättre vecka i Turkiet med väldigt mycket kärlek och tillit. När skolan drog igång i augusti var jag nog den lyckligaste tjejen på jorden. Jag kämpade med körkortet, skoluppgifter och innebandyn. Jag firade alla nyblivna 18 åringar helg efter helg och jag var omgiven av människor som jag älskade.

Hösten däremot, blev nog den värsta i mitt liv. Min trygghet rycktes bort och över en natt stod jag ensam med en massa tankar och känslor. Det var en hemsk tid med enormt mycket tårar på kudden. Innebandyn gick bra, skolan fungerade och familjen stöttade, men det viktigaste saknades.

Julen kom och det viktigaste saknades fortfarande, men jag har börjat vänja mig och det går bättre och bättre.

Jag vill tacka 2013 för de fina stunderna, de var underbara! Och jag vill även tacka 2013 för de jobbiga stunderna, jag tror ändå att de gör mig starkare i slutändan.

Och så vill jag passa på att önska mig två saker under 2014; äkta kärlek och en sjujävla bra studenttid.


         

                                                                                                                                      

Av Micaela - 28 december 2013 12:12

Tänkte dra en tillbakablick på julen som passerat/pågår för fullt, vad vet jag?

Julaftonen kom i alla fall tillslut och den bjöd på morgonbubbling i poolen, grötfrukost, paketöppning, Kalle Anka och släktträff runt julbordet. En riktigt fin julafton med släkt och familj, och en massa fina paket.

     


Sedan kom juldagen och bjöd på lite fix. Jag ordnade med alla julklappar jag fått, monterade upp speglar och målade min trälåda, var dessutom tvungen att ge mig ut på en springrunda för att testa hörlurarna samt mobilhållaren. På kvällen blev det lite festligheter med en massa vänner. Träffade på både nya och gamla ute i vimlet. Kul!

 


Ochpå annandagen stod shopping och släktmiddag i Kungsör på schemat.

Såhär snygg är min lillebror förresten!

 



Har haft en fin jul i år med. Helt enkelt.




Av Micaela - 16 december 2013 16:43

Idag stod spanska-fest på schemat. Vad jag trodde skulle bli en riktig flopp blev, kanske inte en succé, men absolut ingen flopp i alla fall. Gjorde iordning klassrummet med girlanger, ballonger, serpentiner och värmeljus och så på med lite musik, lite "sangria" och tapas sen var festen ett faktum. Nä, men roligare än grammatikletion under lysrör.


Två stulna bilder från partyt ;)

 

Av Micaela - 11 december 2013 21:45

Klockan ringde halv fem imorse. Det var bara att masa sig upp trots tröttheten som hängde i ögonen- för 2 timmar senare rullade tåget ut från Västerås station mot Göteborg. Med oss idag har vi haft två små proffsiga resväskor proppfyllda med allt från limstift till glitterfärg, flirtkulor och tomma toalettrullar. Uppdraget var att ta oss till Ronald McDonalds barnhem för en pysselstund med barnen där. Detta med anledning av vårt gymnasiearbete. Tre ord får sammanfatta den trippen; spännande, kul och mysigt. Har utöver pysselstunden jagat omkring och betett oss som riktiga turister i Nordstan. En bra dag som dock innefattat alldeles för många timmar på ett tåg. Har cirka tre timmar kvar innan vi anländer tillbaka hem igen. Längtar till min säng!!!!

Av Micaela - 9 december 2013 15:04

Kämpar på med allt. Har en hel del skoluppgifter att bocka av, en massa jävla tentor och skrivuppgifter nu innan jullovet. Känns som vanligt övermäktigt men jag kommer väl klara det denna gång också.


Annars flyter livet på, jobbigt på hjärtfronten ibland men i övrigt kan jag icke klaga.

Har dessutom aldrig varit med om en sjukare eftermiddag i hela mitt liv.

Det började med att vi  efter skolan stod och skrattade åt en bil som blivit inparkerad mellan massa andra bilar på skolparkeringen, tills Linnea utbrister: Fan, det är min bil.

Så vi samlas en hel klunga tillslut och försöker lista ut hur man flyttar på en parkerad volvo v70 med handbromsen ilagd utan att förstöra den...

Det var totalt kaos och efter en stund inser vi att vi inte kan lösa ekvationen på plats så vi drar därifrån. Helt plötsligt befinner jag mig i Felix föräldrars bil, inklämd mellan Vanessa och Linnea, med själva Felix i en gul bil framför oss och med Tamit som våran chaffuör  (Tamit, som förövrigt klarat uppkörningen max tre timmar tidigare)!! Hade inte kunnat vara med om något mer random, tror vi åkte runt hela stan sådär.


Men all heder åt Felix som styrde upp situationen och skjutsade hem Linnea. Och mig!


Nu väntas såklart plugg. Kanske lite mat i magen och sen måndagsfys plus träning. På återseende!


   

Av Micaela - 4 december 2013 17:51

Alltså ja, julen är här. Det börjar bli hög tid att köpa julklappar och baka julgodis osv. Själv har jag inte hittat julkänslan, känns som att jag inte har tid/plats att känna julkänslor för min människa är fullt upptagen med att hinna göra andra saker, känna andra känslor och tänka andra tankar.

Men mitt liv rullar på gott folk, roliga saker händer och jag skrattar varje dag. Skulle vilja göra en dokumeräntärfilm om mitt liv och alla randon grejer som händer mig på vägen. Vi får se, kanske släpper en självbiografi när jag blivit känd!

Av Micaela - 4 december 2013 17:43

Ovido - Quiz & Flashcards