leendemicaela

Alla inlägg under april 2013

Av Micaela - 27 april 2013 16:46


1. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Tog lång tid att svara på denna frågan eftersom jag satt och funderade på vilken arm som är vänster... Men kom tillslut fram till att svaret på frågan är; min rosa fina vägg.

2. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

"Kontrollera ögonen Micaela!!" Kanske 15:37? Fan den va 16:51.....

3. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Päronen dunkar 80-talets hetaste dängor på nedervåningen, det tyska dunket går i väggarna

4. Vad har du på dig?

Några väldigt slitna adidasbyxor från tidigt 2000-tal, en t-shirt som jag egentligen inte tycker om men som jag köpte för att den är så lik en annan t-shirt och ett grått linne som jag vuxit ur för många år sedan- snygg helt enkelt.

5. Drömde du något i natt? I så fall - vad?

Jag berättar gärna om mina drömmar men inatt stod det fanimej still..

6. Vad tycker du om den här utmaningen?

Att mina svar suger, dessutom är det ingen utmaning boy

7. Vilken var den senaste film du såg?

Kan ha varit "macken" på väg hem från Helsingborg, måste vara det sämsta som skapats på denna jord.

8. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Ett par löpartights, en ny brun-utan -sol och nya jeans. Och självklart en resa till Maldiverna. Och så skulle jag köpa upp alla lärare så att jag slapp slutuppgifterna. Och köpa ett färdigt körkort, och en bil. Och en mjukglassmaskin till Andreas. Och möjligtvis Spotify. Kanske en personlig massör. Och sist men inte minst en ny säng.

9. Tycker du om att dansa?

Ohja!! Ensam hemma dansar jag hela tiden!

10. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Kille- Charlie eller Knut, Tjej- Lovisa eller Doris



Av Micaela - 27 april 2013 16:33

Ja jag tror ni har lagt märke till det såhär dags. Mina rubriker.

Temat under april var liksom att börja varje rubrik med "Om att hitta..."

Ganska roligt kan jag tycka, inte hysteriskt kul kanske, men ganska!


Snart går vi in i maj, min och Stinas "hälsomånad" då vi har bestämt oss för att träna galet på gymmet och INTE äta onyttigheter. En såkallad "sista-minuten-shape" inför sommaren. Så i onsdags var vi på gymmet och fick en instktion i vårat nya gymprogram och jag testade det idag. Det var jättebra och jag kommr sannerligen ha träningsvärk imorgon. Eftersom det dock fortfarande är april funderar jag på att ta cykeln upp och köpa hem lite smågodis till kvällen... hehe vi får väl se


   



Av Micaela - 26 april 2013 20:08

Det handlar om att prata sönder nätter,

om att sätta på en film om och om igen för att storyn tappats bort bland kyssarna.

Att låta abstinensen till varandra döda känslan av trötthet.

Det handlar om att älska smaken av någons läppar.

Om att brottas bland kuddar och älska att förlora, bli nedtryckt i dunet och kysst över hela kroppen.

Om att viska "du är vacker" tusen gånger varje natt och mena det lika mycket varje gång.

Att blåsa ögonfransar från varandras kinder och önska sig någonting fint.

Det handlar om att tappa bort sig i någons famn och aldrig vilja hitta vägen ut.

Det handlar om att ge någon sig själv utan att tveka en sekund.


 


Av Micaela - 22 april 2013 21:19

Drömmer mig bort till Cala Millor, Cala Ratjada och Cala dÒr. Mallorca är vackert!


     


Alla bilder från ving.se/spanien/mallorca

Av Micaela - 22 april 2013 20:59

 Det sägs att man inte ska klaga men jag tänker göra det ändå!!


Är otroligt sugen på vackra kvällar i solen, en solstol långt bort från alla man känner och varma vindar mot huden. Istället sitter jag på en pinnstol i mitt rum med nerslitna naglar, värk i ryggen och alldeles för mycket att göra. Har för länge sedan tröttnat på alla rutiner. På måndagar tar man den bussen som går runt halv nio, först släpar man på tunga träningsväskor och trängs med allehanda okända människor på bussen innan man kommer till en innebandyhall full med trötta tonåringar som egentligen inte vill träna, kommande timme kämpar man ändå med att försöka få sina tunga ben att springa omkring där på planen och efteråt stressar man för att hinna duscha och klä på sig innan den proppfulla bussen mot skolan avgår, där är det dags för skollunch som inte alltför sällan är något att ha faktiskt och så rullar dagen på med mattelektion och samhällslektion och man bara vet hur nästa dag kommer se ut. Precis som alla andra tisdagar. Det är lite tröttsamt just nu.


Men så finns det ljuspunkter!!

Dem stavas Andreas, familjen, vänner, skratt och bubbelpool. I helgen har vi nämligen invigt våran bubbelpool och den är hur mysig som helst! Friheten att närsomhelst glida ner i 38:a gradigt mjukt vatten känns mycket lyxigt. Den är helt klart en av mina ljuspunkter just nu!


 



Av Micaela - 18 april 2013 22:01

Kan bara säga att jag är väldigt förvirrad i stunden. Jag har en hel del omkring mig och behöver verkligen anstränga mig här på vårkanten för att må bra och leva i nuet.

Bär på massor av djupa livsfrågor men i ren avsaknad av svar på de svåra frågorna stänger jag in min själ och trycker ner mig själv och mitt självförtroende. Vilket jag självklart inte mår bra av. Vem är jag? Är jag nöjd med jag? Vem vill jag vara? Osv.

Vart kan man beställa ett gott humör, fint sommarväder och en riktigt varm kram? Någon som vet?

Av Micaela - 17 april 2013 23:12

Sänder all kärlek jag har till denna underbara tös. Hon gör mina dagar så mycket mer värdefulla genom att bara vara där för mig. Vågar påstå att hon är världens goaste tjej. Tack för att du finns bästa du!

Av Micaela - 17 april 2013 14:17

Ja hej och god eftermiddag!


Dra på trisso, jag har gått och skaffat mig en almanacka. En kalender som ska hjälpa mig att hålla ordning på allt jag har omkring mig.

Vi har en hel del grejjer i skolan nu och det känns som jag matas med nya datum och inlämningar och möten hela tiden. Nu slipper jag ligga sömnlös på nätterna och oroa mig för att glömma bort viktiga saker för nu ska jag skrva ner ALLT i min fina kalender!


Har haft en lektion idag och då startade jag upp min slutuppgift i träningslära vilket ska bli ett jättespännande arbete som jag ser fram emot. Samhällen däremot går trögt. Har i uppgift att skriva ett stort PM om arbetslösheten bland unga vilket inte känns jätteinspirerande för tillfället. Är ändå tvungen att sätta mig med det nu, så hejs svejs!


 

Ovido - Quiz & Flashcards