leendemicaela

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Om att hitta ljuspunkter

Av Micaela - 22 april 2013 20:59

 Det sägs att man inte ska klaga men jag tänker göra det ändå!!


Är otroligt sugen på vackra kvällar i solen, en solstol långt bort från alla man känner och varma vindar mot huden. Istället sitter jag på en pinnstol i mitt rum med nerslitna naglar, värk i ryggen och alldeles för mycket att göra. Har för länge sedan tröttnat på alla rutiner. På måndagar tar man den bussen som går runt halv nio, först släpar man på tunga träningsväskor och trängs med allehanda okända människor på bussen innan man kommer till en innebandyhall full med trötta tonåringar som egentligen inte vill träna, kommande timme kämpar man ändå med att försöka få sina tunga ben att springa omkring där på planen och efteråt stressar man för att hinna duscha och klä på sig innan den proppfulla bussen mot skolan avgår, där är det dags för skollunch som inte alltför sällan är något att ha faktiskt och så rullar dagen på med mattelektion och samhällslektion och man bara vet hur nästa dag kommer se ut. Precis som alla andra tisdagar. Det är lite tröttsamt just nu.


Men så finns det ljuspunkter!!

Dem stavas Andreas, familjen, vänner, skratt och bubbelpool. I helgen har vi nämligen invigt våran bubbelpool och den är hur mysig som helst! Friheten att närsomhelst glida ner i 38:a gradigt mjukt vatten känns mycket lyxigt. Den är helt klart en av mina ljuspunkter just nu!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards