leendemicaela

Alla inlägg under februari 2013

Av Micaela - 13 februari 2013 17:19

Hej igen, här är tjejen som gör allt och ingenting för tillfället. Jag borde plugga spanska, göra yoga-övningar, packa upp dagens skolväska och packa morgondagens skolväska och PLUGGA SPANSKA...
Men här är alltså tjejen som gav ineffektivitet ett ansikte

Av Micaela - 12 februari 2013 18:07

 

Av Micaela - 11 februari 2013 20:07

Ja hujeda mig vilken snorbomd jag åkt på. Sitter och nyser och snörvlar mest hela tiden.

Har spenderat min träningslediga eftermiddag med att försöka säkerhetskopiera min telefon för att kunna återställa den så att mitt internet i mobilen ska kunna fungera. Självklart så gick det inte att säkerhetskopiera trots att jag gjorde enligt konstens alla regler utan det ska, som alltid med mig och teknik, strula. Blev så trött på att det aldrig fungerar när jag försöker göra något tekniskt så jag ska nog gå till Tele2 och be dem göra det som behövs för att fixa min phone.


Kvällskvisten blev en lugn historia med svenskagrammatik och en kopp te för halsen. Prov imorgon!

Godnatt


 

Av Micaela - 10 februari 2013 17:13

Har då suttit med kollegieblock och Microsoft Word och blyertspennor hela dagen och har för länge sedan tröttnat på att plugga. Var också länge sedan jag gjorde någon nytta så efter detta inlägg är det dags för sista uppryckningen innan jag plockar undan skolan för idag. Och då när man hittar på allt och ingenting bara för att skjuta upp pluggandet kan man råka måla naglarna i "alla-hjärtans-dag-tema" fast det är alltför länge till torsdag och lacket definitivt inte kommer hålla så länge.


Har även bestämt med bästa vännen att vi ska ha en skjortvecka. Kan bli kul!

Hörs

 


   

Av Micaela - 10 februari 2013 12:19

Hejhopp!

Har haft en underbar vecka och avslutet var på alla sätt perfekt! Vecka har bestått av inställda lektioner, härliga gympass, en vinst i seriematchen mot Bele, en mysig filmkväll med familjen och en hotellnatt med god mat, fint sällskap och spabehandling.


I lördags kom våra kompisar från Falun och vi åt en god kräftsoppa med avokadokräm till lunch. Vi hängde lite här hemma innan det var dags att hoppa in i bilarna och åka ner på stan. Checkade in på First Hotell Skrapan och tog hissen upp till högsta våningen för att bli rejält bortskämd med bubbelbad och massage, så himla skönt och välbehövligt!

På kvällen dukade vi upp ett långbord och beställde ner jättegod mat och créme brule till efterrätt. Avslutade kvällen med att kolla på en film på hotellrummet som jag och Andreas bodde i och somnade ganska fort. Blev tyvärr sjuk under natten så jag har ont i halsen och är förkyld nu vilket inte alls passar in i mitt schema för tillfället men jag antar att det aldrig passar att bli sjuk..

Fick i mig en riktigt god hotellfrukost innan det bar av hemmåt igen.


Är väldigt tacksam för att jag fått sånt fint avslut på veckan och en bra uppladdning inför denna jobbiga vecka.

Idag är det plugg för exakt hela slanten eftersom nästa vecka ser ut såhär rent skolmässigt:

Måndag: Seminarium och rapportinlämning av folkmordet i Kambodja.

Tisdag: Svenskaprov

Onsdag: Redovisning av idrottsskador på träningsläran.

Torsdag: Spanskaprov


Lite bilder..



 

Dessa två damer var självklart med under hela hotellvistelsen och just nu ligger Nova helt däckad och trött efter dessa händelserika och roliga dagar.


 

En bild med dålig kvalite från den desto mer kvalitativa middagen i sviten.


 

Jag tyckte det var awesome med ett eget rum för mig och Andreas!


 

Vi hade mysigt!  


Av Micaela - 8 februari 2013 17:48

Tro det eller ej men här hemma sitter jag och har nyss pekat finger åt min egen krogen-debut.

Dissar alltså Pluto och dess dansgolv för en hemmakväll framför "The lucky one" med chips och dipp. Känns som det enda rätta idag när hjärnan är överarbetad och benen stumma av all träning. Känner cirka noll inspiration till att dansa hela natten med massa västeråsare när min mjuka varma säng står här hemma och väntar. Så jag valde att skjuta upp debuten och vänta med att göra stan osäker ett tag till. Istället väntas som sagt chips och film med mamma= perfekt för mig!


Fick jobb på sportlovet idag btw. Ett jobb jag inte ens sökt. Känner mig som en lyckad person tack vare detta. Iiiiih!


Hoppas ni får en trevlig fredag, gör vad NI känner för idag! Kram  

 

Av Micaela - 6 februari 2013 14:23

Äpple, kanel, valnötter och en halv burk Kesella vanilj. Väldigt gott!!

Livsviktig match idag- tagga

Ovido - Quiz & Flashcards