leendemicaela

Alla inlägg under maj 2014

Av Micaela - 31 maj 2014 00:42

Vilken jädra vecka! Vilka nätter! Inte en kväll har jag kommit hem innan tolvslaget under denna vecka. Det har varit nattäventyr utanför skolan, studentfester och alldeles för mycket vin. Ikväll firade vi fina Sofias 19 år i livet. Vi åt mat, spelade svenska klassiker, åt tårta och sjöng ja må hon leva så högt vi kunde! Tog dock en tidig kväll och tänkte faktiskt ta och unna mig lite nattsömn. Denna vecka har ju dagarna gått åt till sömn och vila och nätterna till dans och fest. Men vad gör det om 100 år, man tar ju faktiskt bara studenten en gång i livet !!

Av Micaela - 29 maj 2014 12:31

Om exakt en vecka står jag på flaket. Då har jag bockat av ännu en del av min utbildning, skrivit ännu ett kapitel i boken om mitt liv. Och jag vet inte om jag längtar eller inte, vill bara frysa tiden en stund. För det är så himla nära nu!!


I tisdags efter träningen följde jag och Josefin med Vanessa hem för en äkta sleepover. Det blev cheesecake, popcorn, filmmys och lockande av hår. På morgonen när vi vaknade började det trilla in folk direkt. Hela klassen samlades och festen började redan innan jag hade lyckats få i mig frulle. Det var ju dags för utklädnadsshow!! Efter någon timmes tillfixning och stök med klassen tog vi oss till skolan för dansen. Äntligen är den över! Och det gick helt okej, vi var nog ganska dåliga men vi hade roligt! Det obligatoriska "myset" med restrerande Västerås-studenter i Vasaparken blev inte så mysigt som jag hoppats på eftersom vädret inte visade sig från sin bästa sida, så vi lämnade grönsgräset ganska snabbt och åkte hem för att packa om väskorna.


             


På kvällen bar det av ut på landet till Ronja för "klassfest". Delar av klassen dök upp och det blev mat, trekamp, en massa snack och nattglass. En ganska rolig kväll tycker jag. Vi sov kvar hos Ronja och min torsdag har än så länge bestått i att ta mig hem. Är i alla fall hemma nu och känner väl att tröttheten börjat smyga sig på.. Ska nog lyssna på kroppen och vila en stund, med tanke på att det är full fart ikväll igen. Ikväll är det School´s Out på Publik !!


   

Av Micaela - 27 maj 2014 09:35

Igår efter skolan, som endast bestod av glass, pannkakor, pyramidbygge med klassen samt vårt inofficiella genrep inför utklädnadsshowen, hämtades jag upp av en röd bil för tacomys i Tortuna. Alla tjejerna i klassen samlades hemma hos Olivia för att laga mat, äta mat, bada jacuzzi och snacka skit. Det var hur mysigt som helst och vi blev kvar en bra stund!

Hemvägens äventyr med Linnea kommer jag aldrig glömma, kan leva på den adrenalinkicken en bra stund.
En riktigt mysig dag med alldeles för mycket skratt och underbara människor.

Idag väntar det officiella genrepet och en sleepover hos Vanessa, studenten om 9 dagar Hörez

Av Micaela - 24 maj 2014 19:36

40 minuters skogslöpning med lillebror i kvällssolen och så var man på banan igen. Nu blir det grillat på altanen med de tre bästa jag vet!

Av Micaela - 24 maj 2014 14:30

Gårdagen var grym. Vi började hemma hos Josefin, och vad kan vara bättre än lite vin, en bästa vän och en syrenberså? En lätt ostabil cykeltur ner till hamnen och vi var redo att åka blåsbåt till Elba. Väl på ön gick tiden så otroligt snabbt. Lite dans, lite prat och en massa krama och sen var det dags att åka hem igen. När jag äntligen landade hemma i sängen var det ljust ute och fåglarna kvittrade. Ibland är det väl för härligt att dansa på en ö! Av min gymnasietid återstår endast 12 dagar och jag är så himla glad!

Av Micaela - 23 maj 2014 13:06

Min sista uppgift på gymnasiet är avbockad och helt plötsligt har jag bara festen kvar! Ikväll firas det med Elbafest wihoo!

Av Micaela - 22 maj 2014 23:36

Japp det är sant. Idag har vi exakt TVÅ VECKOR kvar samtidigt som de stackars ettorna har två ÅR kvar. Idag har jag ätit jättemycket pannkaka, haft picknick med klassen utanför lärarummet, tränat på utklädnadsshowen och sprungit coopertest. Imorgon väntar min allra sista insats på gymnasiet och sedan är det bara festen kvar.. och det är inte så bara!


Jag har utvecklats så sjukt mycket under dessa tre år. Ta bara att prata inför grupp till exempel. För tre år sedan hatade jag att prata inför grupp. Vi hade nästan aldrig behövt göra det under högstadiet och jag var fruktansvärt obekväm med hela redovisningsgrejjen när jag kom till gymnasiet. I ettan däremot började vi nästan på en gång med redovisningar, muntliga framställningar och tal inför klassen. Jag hatade det till en början. Men snart hände det någonting. Det var helt plötsligt inte lika läskigt längre. Idag har jag inga problem med att prata inför klassen. I tisdags redovisade jag och Stina vårt gymnasiearbete inför tvåorna. Vi var utvalda av lärarna att komma och presentera vårt gymnasierbete och inspirera nästa års treor. Vi hade en kvart på oss. Och vem i hela friden hade, för tre år sedan, kunnat gissa att jag skulle stå inför cirka 50 för mig okända personer och prata. Klart jag var nervös, men inte överdrivet nervös. Det gick bra och jag tänkte att för tre år sedan hade jag aldrig gjort det. Aldrigaldrig.


 


Ovido - Quiz & Flashcards