leendemicaela

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Ja det var säkert längre än sju sorger och åtta bedrövelser sen

Av Micaela - 28 mars 2015 17:21

Men tja! Händer mycket i livet nu. Senaste veckan har varit helknasig.

Jag har läst om passiv betalningslegitimation vid enkla skuldebrev, agerat domare i en huvudförhandling på en väldigt fancy advokatbyrå på nybrokajen, svettats som en gris när jag blev lämnad ensam att skriva ett helt domslut eftersom min domarkollega blev dödssjuk, skickat in domslutet fem minuter innan deadline och fått fin respons på arbetet, fått min klädleverans från sheinside (vilket jag aldrig trodde skulle ske), handlat presenter åt vänner, suttit på en reastaurang och lekt softistikerad med mina vänner, firat både Hanna och Vanessas 20 år i livet, samt som en liten parentes BLITT MÄ LÄGENHET I SOLNA. 

Yes det är typ sant.


I måndags ringde telefonen och jag fick ett erbjudande om en etta på 25 kvadrat mitt i Solna. Tio minuter från Stockholms central. Jag bad om betänketid, fick panik, ville ha lägenheten ena sekunden, ville föralltid bo hemma i andra sekunden. Ringde och tackade ja till lägenheten dagen efter. 

Och i torsdags efter skolan tog jag en mysig fika med Veronica och Sofie hemma hos Sofie innan jag hastade iväg i Stockholmstrafiken för att möta upp familjen och titta på lägenheten. Den var jättefin, och utsikten var typ grym.

Vill egentligen inte prata om det. Känns helknäppt att jag ska ha ett eget litet crib. 


Såhär såg det ut cirka 12:15 i onsdags när jag precis blivit klar med domslutet och kunde pusta ut. Paniken sipprade ur min kropp och jag hade ännu en gång, på något oförklarligt sätt klarat mig.

 


Igår firade vi Vanessas 20 år på jorden också! En konstig men superrolig kväll 

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards