leendemicaela

Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Hinner inte med

Av Micaela - 17 maj 2015 12:22

Det går snabbt i alla svängar och raksträckorna är värst.


Först satt jag bara hemma och tentapluggade i flera veckor i streck. Fick gamnacke, sönderbitna kinder, ångest och smutsigt hår. 

 


Det var lagfest här nångång och jag cyklade iväg för en superrolig helkväll med tigerbrudarna.

 


Och Jossan och Stina kom över på en vinkväll som rann ut i sanden eftersom vi alla var så jäkla trötta.


Tentan skrevs och på kvällen firade vi med att gå ut och äta på Friday´s. Någon dag senare flyttade jag in i läggan i Solna.

             

Nästa kurs började, föreläsningar i skolan på dagarna och träning på olika ställen i Stockholm på kvällarna.

 


Samuel kom upp i torsdags förmiddag och vi städade, tvättade, handlade, lagade mat och promenarade omkring i Solna. och så kollade vi på hockey såklart, och drack champis ur fina vinglas.

   


I fredags åkte vi hem till Västerås och nu har vi bytt rum här hemma, känns ju onödigt att jag sitter på husets största rum när jag bor i Solna också. Så lite ommöblering och en hel del pappersfix har denna helg bjuckat på. Det var hemförsäkringar, fakturor, mastercardansökningar, sopsorteringspåsar och allt möjligt som fanns på att-göra-listan. Men nu har allt bockats av och det återstår en del plugg inför morgondagens seminarium.

Så skönt att få komma hem och tanka kärlek! Blir ju lite ensamt däruppe på sjätte våningen!

 


Måste bara berätta: Jag och mamma beställde hem "marknadens bästa brun- utan sol" för någon vecka sen och jag testade den i fredags. Man ska spraya sig på kvällen innan man går och lägger sig och sedan duschar man bort överflödet på morgonen efter. För ja, haha, det blir en hel del överflöd! Man blir så himla brun direkt! Såg så rolig ut i fredagskväll, men efter duchen på morgonen var jag superfin igen   


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards