leendemicaela

Alla inlägg under juli 2014

Av Micaela - 31 juli 2014 21:29

Ber redan nu om ursäkt för mitt språk i detta inlägg. Besitter tyvärr inte tillräcklig kompetens för att uttrycka mina känslor på ett mer rumsrent vis så det blir som det blir helt enkelt.

Vilken jävla dag!

Har haft skitont i magen idag eftersom jag är fett töntigt och i princip vägrar besöka toaletten på min arbetsplats. Klämmer ihop och lever ett liv med ständig magknip istället. Bra Micaela. Starkt.

Är dessutom trött som ett as på att jobba. Stört drygt att gå upp tidigt på mornarna. Idag kom jag exempelvis hem, tittade på klockan och konstaterade att jag lämnat huset hela 12 timmar tidigare. Tolv timmar borta. Det är ett halvt dygn. Allvarligt.

Tränade ett äckligt skivstångspass efter jobbet också. Var väl allmänt svettig och bajsnödig och tyckte inte alls att det var nå roligt att en förbannat hurtig, muskelsnygg tjej med pigga ögon och fint hår stod och skrek att jag skulle lyfta en jävla stång rätt upp i luften 2574 ggr i rad. Liksom tack jag vet att jag är sämst och svag och ful, låt mig va!

Och ni vet. Jo ni vet precis vad jag menar. Alla har känt det. Fulkänslan. Man känner sig ful. Spelar ingen roll vad man sätter på sig eller hur man sminkar sig, det blir inte som man vill. Man ser inte bra ut någonstans. Har såklart en sådan svacka nu och det är verkligen skittråkigt. Känner mig blek och fet och finnig. Blir inga selfies på instagram för mig denhär veckan i alla fall..

Ah och så avslutar vi dagen med det absolut värsta jag vet. Motvind. Det blåste rätt rejält idag i min kära hemstad, åt helsike fel håll såklart. Så jag trampade på ettans växel, lätt klibbig av eftersvetten från den varma efter-träningen-duschen och även helt jävla död i varenda muskel i kroppen. I motvind. Med en stor trunk i cykelkorgen och på en cykel som börjat gnissla i uppförsbackarna. Bröt ihop där och då. På cykeln påväg hem strax efter sju på kvällen. Det blev liksom fullt med arga känslor i bröstet på flickan med fulkomplex och magknip så jag löste det på det absolut mest omogna sättet en människa kan lösa ett problem på. Jag började storgrina. Tårarna bara strömmade och jag tyckte så himla synd om migsjälv. Kinderna blev alldeles stela av torkade tårar och det gjorde mig såklart ännu argare.

Tycker att livet är rätt slitigt ibland. Och det värsta med det är att jag vet att mitt slitliv precis ska till att börja, det har liksom inte börjat än. Framför mig har jag 4,5 års hårt studieliv på en av de tuffare utbildningar vi har här i landet lagom. Ett liv som pendlare med försenade tåg, snökaos på perrongen och upptagna sittplatser. Ett liv som juriststudent med tjocka böcker, långa föreläsningar och sena pluggkvällar. Ett liv som ung student med kraftigt begränsad ekonomi och studielån upp till öronen. Ett liv som fullfjädrad jävla gnällspik. Hur i hela jävla helvetet ska jag orka med det?!!

Här har ni henne, hon som tar kort på sig själv i hissen på lunchrasten.

Av Micaela - 27 juli 2014 17:48

Av Micaela - 26 juli 2014 19:25

Idag har jag och mamma besökt Örebro Universitet. Vi fick en rejäl rundvisning bland alla hus och faciliteter på området och jag blev supersugen på hela konceptet. Alltså det fanns allt där inne på universitetsområdet, allt från bio till psykolog till kyrka, solarium, gym, pizzeria, frisör, bibliotek, konserthus, elljusspår, festlokal och mycket mer. Alltså jag skulle i princip kunna flytta dit och aldrig behöva lämna området under mina nio terminer på juristprogrammet.

Om det inte vore för en enda sak. Det jag brinner för och det jag har hunnit bli ganska bra på vid det här laget. Innebandy.

Örebro har allt. Förutom innebandy på hög nivå. Och det ställer till det en aning för mig.

Så jag fortsätter grubbla och fundera en stund till på vad jag faktiskt vill.


  


Tvingade även med mig lillebror till Ica Maxi idag för att inhandla en barnpool för dessa heta dagar. Så nu står en svalkande liten balja och hägrar ute på gräsmattan. Perfekt i värmeböljan.


 


Av Micaela - 26 juli 2014 19:18

Josefin kom ner på stan och vi satt i parken och pratade oavbrutet under min lunchtimme. Och vi åt jordgubbar.


   


 På kvällen cyklade jag hem till henne och vi åt godis och chips, drack vin ur hennes fina Carolina Gynning glas och skrattade åt det mesta. Bestämde oss väl ungefär här för att ett kvällsdopp skulle kunna vara på sin plats..


 

Så strax efter elva på kvällen gled vi ner i Mälaren. Vilken häftig känsla det var! Vattnet var ljummet och vi simmade omkring där i mörkret i säkert en halvtimme.


 


Av Micaela - 22 juli 2014 23:26

Fast byt ut rave mot work. Och lägg till train like an insane japaneese or something similar. Är trött ja. Försökte fånga tröttheten på bild efter drygt 1 mils löpning här på kvällisen. Ah ni ser ju själva hur det gick med den saken. Jag är överflödig. Gonatt





Av Micaela - 20 juli 2014 17:24

Åh blev ju upphämtad igår eftermiddag av några härliga tjejer. Vi styrde den stackars bilen mot Fagersta och en röd liten stuga med sjöutsikt. Vi hade en jättemysig övernattning med bad i den fina lilla sjön, alldeles för mycket mat, lite vin och massa skvaller med fina tjejer. Ett helt underbart sommarminne!

Av Micaela - 19 juli 2014 09:40

Min vardag kantas för tillfället av väldigt mycket impuls och roligheter. Denna vecka har visserligen bestått av en hel del arbete men på kvällarna har jag hunnit roa mig med träning, middag ute med vänner och en trip till mormor. I torsdags efter jobbet blev jag upphämtad av familjen för en brakmiddag hemma hos mormor i Kungsör. Det blev en väldigt trevlig kväll med mycket god mat och vacker kvällssol. Och igår efter jobbet slant jag ner på stan med en gammal vän och åt mat och drack vin och pratade om nästan allt man bara kan prata om, så himla kul!
Idag ska jag träffa en annan gammal vän på förmiddagen, tanken var väl att vi skulle hänga på den nya stranden Löga Beach och vara allmänt svettiga under solen. Men för att den planen ska gå i lås lär ju molnen skingra sig en aning..

Senare ikväll blir jag upphämtad av några fina vänner för en trip till Kajsas stuga i Fagersta. Det blir en övernattning med kortspel, bad, grillning och möjligtvis ett glas vin eller två. Ska bli himla mysigt ju!

Nä nu ska jag äta frukost. Är så hungrig!! Hörzz


Ovido - Quiz & Flashcards