leendemicaela

Alla inlägg under juli 2014

Av Micaela - 16 juli 2014 22:51

Har haft fullt upp med jobb och gym idag. Kan bara lite snabbt meddela att jag har samlat så många vuxenpoäng idag att PRO ringde och bjöd in mig till att bli en vip-medlem i den lokala PROföreningen. Ja allt som krävdes för den ärorika inbjudningen var att jag
1. Drack kaffe på jobbet
2. Lyssnade på P4 på jobbet
3. Jobbade

Nu på kvällen var jag nere på stan och åt mat med en massa roliga tjejer, mina vänner alltså, inga randoms. Och ja, vi firade Sofias 19 år i livet. Trevligt. Mycket.

Sådär, godnatt folk



Av Micaela - 15 juli 2014 21:03

Är trött ju. Jättetrött. Har sminkat av mig mascaran och i samband med det flöt all ork ner i avlopssystemet så det blir inte nåt löppass ikväll, finns liksom inte ben till det. Och apropå löppass. Igår skulle jag springa till stan och tillbaka hade jag bestämt, vi pratar ungefär 1 mil t.o.r, lite drygt. Och det som inte får hända händer såklart. Efter 5 km blir jag alltså bnödig. Rejält. Befann mig då mitt på stan. Sprang hem så fort jag bara kunde och har väl aldrig tidigare känt sådan lycka över att komma hem.

Nä nu ska jag äta marabou och kolla på kanal 1. Och måla naglarna. Och packa gymväskan till imorgon.

Såhär kan det gå när man går hem och loggar ut på riktigt.. före och efter litegrann

Av Micaela - 15 juli 2014 19:48

Tisdagar är långa dagar för medelklassen. Jobbar 7:30-18:00 på tisdagarna och det är ju väldans länge! För att klara jobbdagen tog jag en lite längre lunch, gick ner på stan och köpte underkläder för 309 riksdaler. Köpte även med mig en påse Turkisk Peppar och la brevid mig på skrivbordet. Sedan satt jag där och kontrollerade fakturor och åt turkisk peppar tills munnen blödde och gasbildningarna i magen blev ohållbara. Lyssnar ju på NRJ:s Hissar och Dissar hela dagarna där Roger, Titti och Ola risar och rosar vad som faller de in. Grejen är att dessa ljudsnuttar på cirka 7-8 minuter sparas på deras hemsida och det är alltså där jag klickar omkring. Har lyssnat mig bakåt i tiden och är nu ungefär i mitten av april. Och det som slår mig är att jag skulle vilja vara med där i studion och dissa saker!

Jag skulle dissa 3 saker direkt!
1. Motvind. Och medvind. Att cykla i total motvind är ju bland det värsta som finns. Ring mig den dagen det är mysigt att cykla i motvind! Och medvind. Herregud har du någonsin försökt äta glass i medvind med utsläppt hår? Mötte en tant påväg hem från jobbet idag, jag kom cyklande i motvind och hon kom gående i medvind såklart. Problemet för henne var att hon rökte. Eller försökte iaf. Hennes hår stod rakt fram och topparna var lätt sotskadade av cigarettelden och jag kände bara, ska vi byta? Vi vänder bägge två så du kan röka och jag kan cykla?

2. Flugor. Flugor flugor flugor. Jag hatar dem! Grejen är att Mälar Energi, alltså vårt lokala energiutvinningsbolag (typ??) Har skrivit ett avtal med Irland som innebär att vi köper deras avfall eftersom de helt enkelt inte har tillräckligt med plats på sin lilla ö i havet. Så då fraktar vi hit skiten till Västerås istället, vilket dels medför en lätt skabbig odör när vinden ligger på och dels att vår stad invaderas av flugor. Flugor som är sopslöa, som kryper på en och vägrar flyga iväg när man viftar efter dem. Detta är så sjukt äckligt och störande och bara wäää!

3. Överaskningar. Alltså inte fina surprisepresenter från eventuell partner eller en surpriseweekend på dendär japanska spaanläggningen i Stockholm. Jag menar överrumplad. Hatar det! Idag när jag sitter i min egna lilla värld på kontoret, knaprar på turkisk peppar och sorterar papper, smygövar på att vissla osv. Så kliver en klasskompis från min gamla klass in på mitt rum! Alltså helt från ingenstans kommer han där och han blev i och för sig nästan lika överrumplad men han lyckades finna sig i situationen ganska snabbt ändå. Till saken hör att kontoret är semesterstängt och det var endast jag och en annan där idag. Men där kom alltså han och skulle städa, han sommarjobbar som fastighetsskötare och städar alltså kontoret där jag jobbar på somrarna. Det jobbiga med dethär var absolut inte han, det var jättetrevligt att prata med honom om vad han skulle göra nu efter skolan osv men det jobbiga var ju själva momentet när någon plötsligt står framför mig och ba HEJ. In my face liksom. Var verkligen inte beredd o h jag hatar att bli så ställd och ja, överrumplad är det rätta ordet. Jag finner mig liksom inte i situationen utan börjar typ prata osammanhängande samtidigt som jag rodnar kraftigt. Usch.

Här är jag förresten, påväg till själva jobbet imorse. Och ja, jag tog en selfie på cykeln. Kalla mig överdriven eller skicklig.. välj själv


Av Micaela - 14 juli 2014 19:05

Har inlett min fyra veckor långa jobbperiod idag. Och shit pomfritt vad jag långrandigt det är att sitta och knappa samma saker åtta timmar i sträck. Att ögonen lyckades hålla sig öppna idag tackar vi Roger, Titti och Ola för. Har lyssnat på deras Hiss och Diss på Radioplay hela dagen, minst sagt underhållande.


Har dessutom tackat ja till min plats på Juristprogrammet på Örebro Universitet samtidigt som jag valt att behålla mina reservplatser på både Uppsala och Stockholms Universitet. Sitter just i  skrivande stund och kikar på bil också, skulle vara mysigt med en egen liten kärra. Känns verkligen som att jag håller på och blir helt jättevuxen nu..


Aja en inblick i min vardag med ensamlunch och potatisätning i fikarummet kan jag väl bjussa på!



 




 

Av Micaela - 13 juli 2014 20:49

Åh idag har jag haft så himla roligt!
Vi har ätit glass, åkt massa karuseller, ätit mat, fjortisviskat bakom ryggen på Paradise Hotell-Thobias och Adam Lökholm (!!) OCH JAG VANN EN ÅRSKONSUMTION AV CHOKLAD PÅ MARABOUHJULET. Och ja jag vågade mig upp i Eclipse, två gånger till och med!

Av Micaela - 13 juli 2014 07:19

Är uppe med den berömda tuppen för att åka till den berömda huvudstaden och besöka den berömda nöjesparken. Jag är ungefär astaggad och struntar blankt i smhi:s regnvarningar osv. Kjol ska jag ha och glass ska jag äta, somliga växer väl aldrig riktigt upp..


Av Micaela - 12 juli 2014 14:04

Kommer att peppra denna lätt inaktiva sida med semesterbilder. Att en vecka kan hinna samla så många bilder är för mig ännu en gåta. 


I söndags packade vi bilen full och rullade, lite lagom osams, iväg mot Söderköping av alla ställen.

Efter en del dammiga grusvägar och branta backar kunde vi kliva ur de 240 hästkrafterna och konstatera att här skulle vi komma att trivas. Vi hade hamnat i en jättefin stuga precis vid havet med den vackra skärgårdsutsikten mitt framför oss.


Så vad kunde vi annat göra än att sätta oss och glo rakt fram?

     



Vi åt middag ute på kvällarna och spenderade 75 % av vår vakna tid med att spana i kikaren efter svanar och segelbåtar.


   



Pojkarna fiskade så fort de fick chans och Nicke lyckades dra upp en rejäl baddare! Alla i familjen samlades för att se den stackars fisken gå i bitar.

        '

 


Jag och lillebror passade på att bada från bryggan som hörde till huset. Somliga tog längre tid på sig än andra när det gällde att doppa sig...


       



Vi tog sena turer i roddbåten och kikade på solnedgången bara för att vi kunde. Dock lyckaes vi nästan missa själva solnedgången eftersom vi var alltför upptagna med att ta bilder på varandra...

     


Och jag utnyttjade de många och långa backarna på mitt vis

   


Sista dagen var vi allmänt solbrända och trötta så vi höll oss i skuggan, somliga löste korsord medans andra försökte fånga sig själv och skärgården på en mörk selfie. Lillebror testade kaffe för första gången och reaktionen blev väl ungefär som väntat.. han var inte jätteimponerad direkt

       


En väldigt fin vecka ..

   



.. med min fina familj

       b  


Nu är jag hemma för att ladda om inför 4 veckors arbete. Igår kom beskedet att jag är antagen till Juristprogrammet i Örebro och jag har några veckor på mig att bestämma mig för hur jag ska göra. Vill fortfarande helst gå i Stockholm eller Uppsala men det var det tydligen några fler som ville...

 



Vet att det är alldeles för många bilder. Och att de är för långsmala. Och att bildkvalitén försämras kraftigt i det bildprogram jag har i mobilen. Får väl se över det där. Ha det bra så länge






Av Micaela - 6 juli 2014 10:26

Min mamma är vacker. Hon är stark som en oxe och envis som en åsna. Hon är ärlig och rak. Hon kan verka kantig till en början, och det stämmer till viss del. Men hon är samtidigt den mjukaste person jag vet. Hon är otroligt mån om de hon håller kär, sätter alltid oss barn före sig själv och lever sig alltid in i våra upplevelser. Hon är fruktansvärt rädd om oss och blir sjukligt orolig så fort hon inte får finnas där och skydda oss. För om hon fick bestämma skulle hon alltid vara hos oss och se till att vi alltid mådde bra. Ibland mår man inte bra, då mår inte hon heller bra. Maktlösheten kan göra så ont i henne att hon till och med mår sämre än en själv. Hon är den man pratar och gråter ut med när hjärtat har gått i tiotusen bitar, hon är den man kramar så hårt att man får ont i bröstet när man vinner en kvartsfinal i SM, hon är den man gapskrattar med på en trött och tråkig torsdag och hon är den man alltid kommer ha med sig i livet. Jag är så rädd om min mamma. Min absolut största idol. Och det är så förbannat frustrerande att jag aldrig kommer finna orden son beskriver min tacksamhet inför allt hon gjort för mig och den kärlek jag känner för henne.
Men ett litet försök kanske räcker sålänge:

Jag älskar dig mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards