leendemicaela

Alla inlägg under mars 2015

Av Micaela - 28 mars 2015 17:21

Men tja! Händer mycket i livet nu. Senaste veckan har varit helknasig.

Jag har läst om passiv betalningslegitimation vid enkla skuldebrev, agerat domare i en huvudförhandling på en väldigt fancy advokatbyrå på nybrokajen, svettats som en gris när jag blev lämnad ensam att skriva ett helt domslut eftersom min domarkollega blev dödssjuk, skickat in domslutet fem minuter innan deadline och fått fin respons på arbetet, fått min klädleverans från sheinside (vilket jag aldrig trodde skulle ske), handlat presenter åt vänner, suttit på en reastaurang och lekt softistikerad med mina vänner, firat både Hanna och Vanessas 20 år i livet, samt som en liten parentes BLITT MÄ LÄGENHET I SOLNA. 

Yes det är typ sant.


I måndags ringde telefonen och jag fick ett erbjudande om en etta på 25 kvadrat mitt i Solna. Tio minuter från Stockholms central. Jag bad om betänketid, fick panik, ville ha lägenheten ena sekunden, ville föralltid bo hemma i andra sekunden. Ringde och tackade ja till lägenheten dagen efter. 

Och i torsdags efter skolan tog jag en mysig fika med Veronica och Sofie hemma hos Sofie innan jag hastade iväg i Stockholmstrafiken för att möta upp familjen och titta på lägenheten. Den var jättefin, och utsikten var typ grym.

Vill egentligen inte prata om det. Känns helknäppt att jag ska ha ett eget litet crib. 


Såhär såg det ut cirka 12:15 i onsdags när jag precis blivit klar med domslutet och kunde pusta ut. Paniken sipprade ur min kropp och jag hade ännu en gång, på något oförklarligt sätt klarat mig.

 


Igår firade vi Vanessas 20 år på jorden också! En konstig men superrolig kväll 

     


Av Micaela - 23 mars 2015 14:20

Hej, vet inte om ni minns mig. Micaela heter jag och det var ett tag sen sist.


Anledningen till det ser ni på bilden nedan. Hon pluggar en del nu dendär tjejen bakom bokhögen om ni ser henne.

Det är böcker, PM, seminarium, rättsfall, avtalsförhandlingsspel, rättegångsspel, föreläsningar och tentaplugg. 

Imorgon ska hon vara domare i ett rättegånsspel på en advokatbyrå. Dit kan man man inte komma oförberedd.

Så därför slutar detta inlägg nu. Hon måste förbereda sig nu, domarn.

Vi hörs när någon har stannat karusellen, ha det bra sålänge!

 

Av Micaela - 7 mars 2015 19:01

Goosh! Har haft sån konstig känsla i kroppen hela dagen idag. Imorse var jag sjuk i kroppen inför våran match. Jag var så stört nervös att jag satt o skakade hela matchen. Och eftersom Hagfors gjorde en helt mirakulös upphämtning i matchen mot Hammarby och gick från underläge med 4-2 till 4-4 på 30 sekunder ligger vi just nu på kvalplats till SSL. Med lika många poäg som just Hammarby. Vi leder på målsskillnad. Nästa helg blir så otroligt viktig. 

Och jag sitter och stressäter ett päron i ren hysteri. Vet ej vart jag ska ta vägen med min kropp. Älskar innebandy. Allt kan hända! Åh herregud.
 

Av Micaela - 7 mars 2015 17:08

 

Både måndagen och tisdagen spenderades i sängen, nedbäddad, förkyld och med massor att göra. Försökte få lite skola gjort mellan varven.


 

På onsdagen tittade jag förvånat ut genom fönstret och upptäckte våren. Jag tog tag i migsjälv och åkte till skolan. Var jätteduktig och fick massor gjort!

 

Här sitter jag i bilen efter en lång dag i skolan. För trött. För kyld. Allt.


 

Här ligger jag på toagolvet efter ännu en lång skoldag. Alltså bästa platsen är ju toagolvet. Golvvärme och trygghet. Tyst och ensamt. Jag kan ligga där bra länge å ba njuta!


 

Även fredagen var effektiv, jag var jätteduktig i skolan och fick massor gjort. Denna vecka har jag lärt mig försäkringsrätt samt sammanfattat avtalsrätten. Det är så himla kul när man har riktigt bra lärare, allt blir mycket mer intressant.


Idag har jag varit på mammas nya nagelsalong nere vid köksbordet och fått fina naglar. Dessutom har Nicke tvättat min bil så jag tänkte nominera honom till svenska hjältar-galan som tack. Och så har jag slösat exakt all min energi på att sitta på läktaren i Kristiansborgshallen idag, så otroligt nervöst. Fick se på när mina fina tigrar krigade till sig en mycket viktig seger och jag grät som ett barn när slutsignalen gick. Chansen att få kvala till SSL lever än och just nu hejar vi på Hagfors som helst får vinna över Hammarby!! Ja det var väl allt denna marslördag. Ha de gött!




Av Micaela - 2 mars 2015 20:00

Jag har varit befriad från all sorts sjukdom under denna vinter, så det är väl inte mer än rätt att jag åkt på en förkylning såhär när vi går in på vecka 10.  Jag har varit hemma från skolan idag, doppat jordgubbar och kiwi i chokladfondue, skrattat med mamma, ätit världens godaste långfrukost och nätshoppat alldeles för mycket kläder på en sida jag inte litar en sekund på. Vi får väl se om jag får hem några kläder tillslut. En helt okej sjukdag trots allt. Imorgon är tanken att jag ska vara jätteduktig och plugga som en dåre, men nu ska jag bädda ner mig i soffan med lite glass!


Och ja, ni får väl ta bilden nedan med en nypa natriumklorid

 

Ovido - Quiz & Flashcards