leendemicaela

Alla inlägg under juli 2013

Av Micaela - 31 juli 2013 20:14

Tänk dig att du springer ditt absolut snabbaste rakt fram. Du springer så fort att benen liksom snurrar runt och ögonen tåras av vinddraget. Tänk dig att du springer så med munnen vidöppen och huvudet bakåtlutat.Och plötsligt krockar med en grön lyktstolpe så att alla tänderna i övre käken trycks in i tandköttet några centimeter. Precis så känns det för mig just nu. Har haft denna känslan sedan igår eftermiddag. Jag säger bara det, jag längtar till den vackra dagen jag slipper tandställningen. Men den dagen lär dröja. När jag var hos tandregleringen igår sa hon att vi förmodligen skulle dra över tiden en bra bit. Jag som trodde det skulle vara över nu i januari... sket en lök kan man säga.

Av Micaela - 28 juli 2013 22:49

Var kalaskul att bästis kom över idag på våffelkalas. Hade en hel del att prata om och skratta åt och det var så mysigt att äntligen få träffa henne igen. Brun å fin va hon, snaaart äre min tur. Bara två jobbveckor kvar nu!

Nu måste jag sova, huvudvärken från helvetet har anlänt till min blonda skalle och jag vet inte vart jag ska ta vägen, enda sättet är att somna. Godnatt fellas!

Av Micaela - 27 juli 2013 22:49

Känns som att det är söndag. Man blir så jäkla glad när man får gå och påminna sig själv om att det faktiskt bara är lördag hela dagen.

Igår kom Andreas hit efter jobbet och vi gjorde lite ärenden på Ikea och så. Jag sprang runt och hetsletade efter en kjol till min vecka i turkland. Misslyckades med det och köpte en tavla till Andreas som 18års present istället. Hade ju bokat en hotellnatt på stadshotellet i Eskilstuna men nu åker vi ju lite längre så då fick det avbokas.

Efter pastasallad, glass och badning i både vattenspridare och bubbelpool (badningen endast med lillebror dock) bäddade vi åt oss ute på altandäcked och somnade under bar himmel. Så mysigt!!

Idag har vi varit på stranden i Gäddeholm hela familjen och badat och fikat och spelat volleyboll. Jag har alltså årsdebuterat i Mälaren idag. Bara det är värt en stående ovation från hela grannskapet kan jag tycka.
Apropå grannskap, fått nya nabos idag. Ännu mera tvillingar! Nu har vi tre tvillingpar i de två närmsta husen. Dubbelt upp!

Pluggat körkort, grillat mat och mashmallows och bokat om the resa och där har ni min eftermiddag. Har bokat så vi fått bättre flygtider och bättre datum annars är det oförändrat.

Imorgon kommer Josefin hit på våffelkalas och jag längtar som en tok efter henne trots att hon kommer vara sådär äckligt brun som man blir efter en vecka utomlands. Kan tänka mig att jag får min revansch vid skolstarten... mohaha!

Samlade bilder från dessa dagar och en godnattkram från en tröttis!


Av Micaela - 23 juli 2013 22:05

Mitt liv går ut på att jämt och ständigt försöka äta kakan men ändå ha den kvar. Det är så mig.

Att alltid sträva efter två lösningar på ett problem liksom.

Naiv, antar jag.


Ibland blir man förvånad av sig själv. Som ikväll, när jag helt plötsigt bara ville knyta på mig skorna och gå ut och gå i regnet. Behövde nog få vara helt ensam och bara tänka en massa tankar.



Slut om mindfuck nu.

Trevlig kväll


  




Av Micaela - 22 juli 2013 21:52

Trodde verkligen inte att jag skulle få säga detta.....


Men fröken snåljåp har tillslut lättat på lädret och bokat en resa!

Kan knappt tro det själv, längtar nå sinnessjukt till dagen då jag och Andreas sitter brevid varandra på ett boeing 767 och åker på våran första utlandsresa tillsammans!

Nu har jag verkligen något att se fram emot


     

Av Micaela - 21 juli 2013 20:53

Gjorde lite ändringar i rummet mitt. Var dags för en förändring tyckte jag! Och se så fint det blev

Av Micaela - 20 juli 2013 20:32

Och här kommer bilderna från min egen mobil, samma vecka, samma familj, samma plats.


   

Tränade ganska ordentligt därborta, drog milen några mornar i rad!


   


Fick tid att ge min lillebror massor med kramar!!


   

Hängde som sagt på beachen ibland..


     


Min familj   


Av Micaela - 20 juli 2013 20:10

Här kommer lite bilder från Sveriges riviera, Gotland!




 

Här sitter hela stjärnfamiljen i bilen påväg till färjan runt fem/sex på morgonen, pigga och förväntansfulla!


 

Samma glada skara, fast nu på färjan!


     

Vi åkte så långt söderut vi kunde komma och besökte Hobergsgubben, kramades på raukar och pratade hundar med random people.


   

Äta bör man annars dör man! Åt Gotländsk saffranskaka och passade på att smarra till mig en riktigt god räksallad en av dagarna.


         

Drog på mig en rosa tröja och for in till Visby för några timmars spankulering i den pittoreska lilla staden.


       

Hann även med lite sol och bad på olika badstränder, bland annat favoritstranden Tofta!


 

Blev tvungen att vila lite ibland vilket min familj tydligen tyckte var värt att föreviga..



      

Mina fina föräldrar   







Ovido - Quiz & Flashcards