leendemicaela

Alla inlägg under mars 2013

Av Micaela - 28 mars 2013 23:31

Tog med mig två bruds och två päron och åkte upp till Stockholm för att hejja fram Rönnby till vinst i första semifinalen.. vilket vi lyckades bra med. Rönnby vann på sudden death och det var ju ett fint avslut på dagen. Idag är dessutom början på lovet vilket känns ganska kungligt

Nä godnatt på er!

Av Micaela - 26 mars 2013 19:49

Har rotat fram en bild på min fina fina mamma från någonstans under tidigt 80-tal.

Önskar jag också levde under 80-talet.


Jag vill vara ung och flytta till Paris och gå på tidiga morgonpromenader i avgaser och sitta på rostiga caféstolar en hel kväll och smutta på en alldeles för stark kaffe. Och leva i stunden med en massa fina vänner i en rökig och trång lägenhet där det mesta är rörigt och där vi dricker alldeles för mycket vin tills natten övergår i morgon. Sedan vill jag åka till USA och göra en roadtrip från öst till väst och bara sitta i en gammal bil med ett grått sönderklippt linne och se Amerika svischa förbi. Sedan villjag komma hem för att jag saknar någon här hemma och börja jobba och få en underbar liten skatt tillsammans med den jag älskar mest i hela världen. Sedan vill jag jobba och slita så att jag betalar tillbaka all tid jag slösat åt ungdomen i Paris och USA.

Och sedan när jag är sådär nära att gå in i väggen så att stortån redan har snuddat vid golvlisten beställer jag en resa till Maldiverna, packar en bikini, en klänning, ett par flip-flops och en handduk. Sedan sitter jag på en solstol på en strand på Maldiverna och stirrar tomt på havet i flera dygn i rad bara för att jag inte har något annat att göra.


Efter det kan jag åka hem och fortsätta åldras med en massa fina stunder och minnen från ungdomen som jag levde fullt ut och få alldeles vitt hår och en massa skrattrynkor efter all tid med Josefin.

Jag är rädd att jag ska slösa bort ungdomen och åldras utan några minnen att glömma bort.

 

Av Micaela - 26 mars 2013 19:12

God kväll kära fina.


Ni ska bara veta vilken fantastiskt vidrig dag jag hade igår!

Till och börja med var jag totalt nerkörd mentalt efter helgen och dessutom väldigt trött rent fysiskt efter helgen. Till råga på det hade jag kvar huvudvärken som aldrig riktigt lade sig efter fredagens migrän, ont i halsen och mensvärk. I sånna lägen krävs det ingen hård putt för att falla och efter ett pissdåligt betyg på en matteuppgift var det kört. Verkligen allt gick emot mig igår. Humöret var nere i botten och när jag kom hem bröt jag verkligen ihop med tårar och skratt samtidigt. Det är så jag gör när jag kraschar haha. Jag skrattar och gråter samtidigt och det blir lite jobbig stämning runtomkring för folk vet inte hur man hanterar ett psykbryt. Men det var som vanligt min kära familj som fick ta den stora smällen och de börjar bli vana vid det här laget.


Idag däremot har det varit sol, lite varmare än förra veckan och ingen huvudvärk har förstört min dag. Har klarat av ett svenskaprov och överlevt en mattelektion. Ätit en gnutta påskbuffé och tyckt att tiden gick fort på en spanskalektion. Idag mår jag bättre. Jag har rett ut den lilla problematiken som uppstod kring sommarjobb och även insett att jag har fått andrum att komma i fas med skolan i och med påsklovets ankomst. Hjärtat har börjat hitta tillbaka till min flammiga kropp och jag känner mig mer och mer säker.


Nu ska jag bara ta det lugnt för det är vad jag behöver just nu. Ska kolla igen ett avsnitt från Pluras kök när Oskar Linnros var på besök (gillar ju den karln) (Oskar alltså!!)


Så idag sänder jag varma kramar ut i cyber för jag vet att oavsett hur fort det svänger i livet så får man stanna på toppen ett tag om man vill.




Av Micaela - 22 mars 2013 16:14

Hej på er!

Jag har haft en helt okej vecka med mycket att göra i skolan och lite problem med kraven på mig själv. Har en del jag vill hinna med rent skolmässigt och som den person jag är vill jag alltid göra mitt bästa. Även om det inte är läxor så vill jag gärna ta hem och hinna arbeta med vissa saker för att jag lättare ska kunna förstå och lära mig dom senare. Det krockar ibland med allt det andra i livet och vissa gånger slutar det med tårar på kinderna.


Imorse när jag klev ur duschen märkte jag att det flimrade framför ena ögat. Jag förstod direkt vad det var och gick till köket för två alvedon. Skulle peta i mig frukost innan det var dags att gå till sängs igen och min vana trogen ville jag läsa tidningen till. Det gick såklart inte eftersom flimret framför ögat blivit värre och när jag hade ätit klart var det bara att gå och lägga sig igen. Typiskt migränanfall. Vaknade kvart i elva igen, gjorde mig iordning och drog iväg på ett matteprov. Har fortfarande ont i huvudet och känner mig ganska slut men det spelar ingen roll.


Denna helg finns det nämligen inte plats för något annat än innebandy. Vi har match ikväll, två matcher i Falun imorgon och två träningar på söndag- allt med länslaget. Det känns tungt nu men det kommer säkert bli jättekul och om detta är vad som krävs för att ta SM-guld har jag ingenting emot det.


Vill egentligen skriva lite djupare inlägg här, känner att jag är inne i en bra period för det men tyvärr finns inte tiden. Jag vill skriva om våren som aldrig kom och om hjärtan som inte väljer, och om folk som går förbi köksfönstret utan att se in. Får se, kanske kommer något djupt snart.

Kram på er!

 




Av Micaela - 19 mars 2013 22:28

Började morgonen med ett perfekt bussbyte på stan, har sedan dess gjort Rolfs hemmagjorda inför provet-prov i matte, ätit porterstek, frusit, redovisat i svenskan, haft ett missöde på Carlforska som inte tål nämnas närmare, jobbat stenhårt på spanskalektionen och ätit en god sallad. Sprungit runt i Sala city i kylan för att bli varm och spelat match mot Salas elitserielag. Förlorat med 1-0, snabbduschat och nästan kvävt en 96:a pga stört rolig hemresa som nästan resulterade i andningsnöd. Smällde i mig en bit smörgåstårta när jag kom hem och nu äre sova som gäller för hela slanten.
Trött som en tok! Godnatt

Av Micaela - 17 mars 2013 09:12

Ja det kan man lugnt säga. Mitt fina lag har som nykomlingar hållt oss kvar i division 1 och utöver det knipit tredjeplatsen i tabellen vilket är enormt starkt gjort av ett nykomlingslag!

Jag är jättestolt över att kunna säga att vi kom trea i division 1. Det gör oss nämligen till det bästa B-laget i Sverige vilket betyder att vi är bättre än alla andra föreningar som har ett lag i både elitserien och division 1. Dessutom är vi topp 23 av alla lag i hela Sverige inklusive elitserielagen.

Slut på skrytandet! Men en väldigt rolig merit tycker jag!


Idag blir det mer innebandy, elitlaget spelar sin andra kvartsfinal mot Dalen hemma i K-borg klockan 17;00. Heja stortigrarna!


   

Ovido - Quiz & Flashcards