leendemicaela

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Micaela - 13 mars 2013 17:13

Blev rätt goda dedär chokladbollarna jag gjorde idag. Och nyttiga dessutom! Ville verkligen testa att göra dessa även om jag inte var särskilt sugen på chokladbollar idag. Provsmakade en åtminstonde men frös in resten för att spara till något bättre tillfälle.


Såhär gör man iaf!

2 dl havregryn

2 dl naturella cashewnötter

3-4 msk kakao

3 msk mjölk

3 msk kvarg (lätt naturell)

en skvätt kaffe

1 tsk vaniljsocker

3 msk sirap (kan även ta honung)

((kokos))


Mixa havregrynen och cashewnötterna till ett mjöl. Blanda "mjölet" med de andra ingredienserna. Rulla till bollar och garnera med kokos.






//Har tyvärr inte kommit på detta recept själv utan snodde det från någon hälsoblogg eller liknande men jag minns inte adressen..//

Av Micaela - 13 mars 2013 16:49

Hej på er i vårvinterkylan!

Det har varit en bra dag för mig idag och trots att det är väldigt kallt ute har jag lyckats hålla humöret uppe hela dagen.

Det började med en trevlig busstur till skolan med en tjej från min spanskagrupp, tack vare våran konversation under morgonkvisten lyckades tiden på bussen gå fortare än vanligt.

Skoldagen flöt på med en väldigt intressant och effektiv förmiddagslektion där vi fick räkna på vår personliga energiåtgång per dag och hur man ska förhålla sig med kost osv. Därefter följde en god lunch i gott sällskap, jämförelser av naveln under lunchrasten och en intressant introduktion i vårt nya delmoment i samhällsvetenskapen. Vi ska göra ett arbete om konspirationer och fick se en film om fotbolls VM 1958 som det spekuleras kring om det gick av stapeln i Sverige eller inte. Väldigt spännande tycker jag!


Tog en välbehövlig eftermiddag på stan och tittade på färgglada kläder, provade färgglada kläder, passade inte i färgglada kläder och köpte brun utan sol istället. Tog bussen hem och bakade nyttiga chokladbollar och nu sitter jag här på en köksstol.


Av dagen kvarstår lite plugg, hundpromenad och innebandyträning.

Hoppas ni haft en minst lika bra dag.

 

Ovido - Quiz & Flashcards