leendemicaela

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

On the kanel

Av Micaela - 18 april 2015 17:59

Alltså Jossan och jag lärde känna varandra på gymnasiet. Vi hade träffats tidigare genom innebandyn men det var inte förrens när vi hamnade i samma klassrum som det small till och blev vänskap av det hela.

Om Josefin var sjuk en dag var skolan inte lika rolig att gå till. 

Jag vet inte hur många skratt vi har delat. En lärare från gymnasiet, tillika lagkamrat, brukar säga att hon ibland hör våra skratt i korridorerna fast vi slutat skolan för länge sedan, hon säger att vårt skratt sitter i väggarna.

Jag tror inte att det gick en dag utan att vi skrattade så att tårarna rann och magen värkte. 


Men ni vet hur det blir, jag pendlar, pluggar i en annan stad och Jossan jobbar och pluggar hon med.

Vi träffas inte dagligen längre och jag saknar verkligen det.

Igårkväll var det catch up-time och det var typ den bästa kvällen på så otroligt länge!


Vi började med att springa omkring på Erikslund och sukta efter kläder, somliga köpte kläder, andra inte.. Sedan åkte vi hem till Jossan, åt mat med hennes föräldrar drack vin och pratade om det mesta. Tillslut pallrade vi oss ner på stan och slog oss ner på Bill och Bob för varsinn syltburk. När vi efter ett tag skulle resa oss och gå på toaletten upptäckte vi båda två att syltburkens kraft hade slagit till. Vi som brukar vara superfnissiga i vanliga fall kunde inte hejda skratten. 

Vi tog oss i alla fall ut till Bjurhovda och träffade massa kompisar som hade grillhäng där.

Hade en superduperkväll med världens bästa bästie.

 

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards