leendemicaela

Alla inlägg under juni 2015

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi. 


Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.


I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade dukat upp ett litet partybord som välkomnande.

 


Vi lagade tacos och gjorde oss iordning, pratade massor och gick upp på takterassen för att kolla på solnedgången.

Sen åkte vi pendeltåg och tunnelbana och allt var allmänt spännande. Letade upp Kungsgatan och dansade in på Ambassadeur för att svettas med en massa Stockholmare, träffade även på en massa Västeråsare eftersom Summerbursten levde för fullt i dagarna. Och ja, vi hälsade på Paow också. Jossan var, trots att hon drabbats av starstruck deluxe, så himla modig när hon vinkade till sig hennes uppmärksamhet och bad om en bild.

             


 Vi satte oss och åt på Mc Donald´s och träffade ännu fler västeråsare innan vi äntligen började ta oss hemmåt i dagsljus morgon. Klockan var fyra när vi la våra discoskallar på kuddarna hemma hos mig.

 


På lördagen vaknade vi klockan 10, oförskämt pigga båda två. Det blev mysfrulle framför storfönstret och sedan bar det av ut på stan igen. Vi strosade omkring i Stockholm City och hade väl årets mysigaste dag. Gick omkring i gamla stan, köpte glass och satte oss en stund på kajen vid Slussen och tittade på vattnet och båtarna och människorna. Vädret var på topp och hela Stockholm andades prinsbröllop.


             


Vi tog såklart vägen förbi slottet och tittade på alla förbereldeser inför prinsens bröllop innan vi åkte till Solna, packade ihop oss och åkte hem till lugna Västerås. Hade en grym minihelg med Jossan, såklart. 

Nu är jag hemma i Västerås i några dagar innan det blir en kortvisit till Solna igen på tisdag.


Älskar denna tjej. Vi två.

 

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!


Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.


Massa träningar på kvällarna sätter käppar i hjulen för kvällsaktiviteter. Men dagsutflykter är mer än välkomna. Igår kom Elin till Stockholm över dagen och vi gjorde världens mest misslyckade pannkakor och hade picknick i Hagaparken. Alltså vackrare ställe får man leta efter. Och gladare tjej också! Så himla kul att träffa Elin igen, det blir inte ofta nuförtiden men det är alltid lika roligt när vi väl tar tummen ur.



Ja och blunda nu om ni tycker det blir för närgånget. Jag kan inga gränser. Men vill poängtera hur skönt det är att kunna ligga å dra sig på morgonen när solen tittar in genom mitt lilla köksfönster (som saknar persienne) och lyssna på fåglarna som kvittrar för fullt utanför.


Idag har jag shoppat. Är så nöjd. Lyckades handla alla kläder på rea dessutom. Så nu är sommargarderoben uppdaterad, äntligen. Och när jag kom hem lagade jag mozzarella- och basilikafyllda köttfärsbiffar med potatissallad á la Micaela (sparris, champinjoner, tomat, lök, basilika, sockerärtor, rädisor och färskpotatis) och en kall grillsås. Och förlåt för matbilden, finns väl inget tråkigare än att titta på vad en annan människa just stoppat ner i magen MEN är stolt över mästerverket. Så just leave it there.        


 

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hjälper ju inte till direkt.. 



Sedan sist har jag hunnit träna försäsong som ett as, förälskat mig i Hagaparken och varit hemma och vänt lite snabbt i Västerås.

   



Har dessutom hunnit fira 1 år utan tandställning.

 


Och pluggat immaterialrätt och otillbörlig konkurrens.. Var så himla skoltrött nu på slutet, vilket inte är särskilt konstig egentligen med tanke på att jag spenderat i princip hela mitt medvetna liv i skolan. 

 



   

I torsdags var det då äntligen dags för sista tentan. Hade nog behövt ännu en vecka för att känna mig ordentligt förberedd, men lika bra att bli av med den så fort som möjligt. Så i torsdags klockan 19:30, efter nästan fem timmar i en knäpptyst tentasal, checkade vi ut från skolan och jag tog med mig Elin hem för en liten mellanlandning. Vi åt sallad, drack vin och fixade till oss lite innan vi åkte till Birger Jarlsgatan och Oxid för att fira 1. att vi avverkat vårt första år på juristprogrammet och 2. att Simon fyllde 20 år. Det blev en kväll med gigantiska tomtebloss, chokladdoppade jordgubbar, tårta, lakritsshots, bra musik och bra männniskor. Jag tog taxi hem kring tvåtiden och somnade på en sekund i min säng.


 


I fredags åkte vi till Uppsala för att fira Towes student. Alltså den dagen sprider så mycket lycka! Och även fast det sticker en liten gnutta avundsjuka i mig för att jag redan upplevt studenten och aldrig kommer få göra om det igen så blir jag varm i hela kroppen av att få se alla glada studenter.


   


Blir varm i kroppen av att se dessa själar också såklart. 


Nu ska jag jag fortsätta lyssna på Patrik Isaksson innan det bär av hem till Solna igen. 





Ovido - Quiz & Flashcards