leendemicaela

Alla inlägg under december 2012

Av Micaela - 30 december 2012 19:26

Ja visst borde man åka bort ibland. Jag vill åka bort nu. Till värme eller storstad spelar ingen roll. Bara bort ifrån snöslasket på Västerås gator.


Ibland ändras saker i sista stund och jag har bestämt mig för att spendera morgondagen med mina allra närmaste människor. Har därmed dissat partypinglan inom mig och slopat paljetterna!


Men hörrni det är bara TRETTIOFYRA dagar kvar tills Mickan fyller 18 bast och blir myndig!! Får gå på krogen, ta körkort, handla snus på ICA och beställa en stor stark till maten. Åh vad jag längtar!!


Slå på 4:an ikväll och se Avatar klockan 20:00. Bra film.




Av Micaela - 29 december 2012 15:51

Hej på er.
De senaste dagarna har ägnats åt släkt, mat, umgänge, shopping och skumgummiträning.
I torsdags åkte vi till mormor och typ firade jul igen, mkt mysigt!
Igår vaknade jag upp i Kungsör hos mormor, åkte hem och sminkade mig, åkte iväg med Andreas och shoppade påslakanset på Hemtex-rean, fina läder-mockaskor på Din Sko-rean plusnågra toppar på Gina-rean. Gick hem från Erikslund med alldeles för tunga kassar och alldeles för dåligt klädd. Efter det var det lite matlagning innan det äntligen var dags för träning i VGF hallen. En gymnastikhall här i Västerås fylld med mjuka mattor, skumgummi och studsmattor. En med andra ord mycket rolig träning! Avslutade kvällen med att bli utskjutsad till Gäddan med kärleken. Tog en bastu och såg på killkomedi innan det var dags att somna. En killkomedi är en amerikansk komedi med antingen Ben Stiller eller Adam Sandler i huvudrollen, först och främst producerad för en målgrupp där killar i tonåren ingår...

Idag startade vi dagen med en timmes promenad i Gäddeholmsskogen och sedan gjorde vi varm choklad med grädde. Låter mysigt va? Jovisst men nu visas en såndär killkomedi igen.
Ska nog ta en dusch och försöka bli av med huvudvärken innan vi börjar tillaga kvällens tacofest.

Lägger in lite färska bilder från mitt fina jullov.
De två första picsen är från fredagens skumgummiträning och de andra kommer från morgonens promenad.

Av Micaela - 25 december 2012 10:58

Av Micaela - 24 december 2012 18:23

Av Micaela - 23 december 2012 18:09

Den 23:e december är här och imorgon är det ju som bekant självaste julafton. Sista avsnittet av julkalendern ska ses, sista chokladbiten i chocokalendern ska sväljas och Kalle Anka ska ses klockan tre. Därimellan ska en hel del din föda intas och en hel del gott sällskap avnjutas. Ser fram emot en härlig, klassisk julafton imorgon.

God jul önskar jag och min bror!



Av Micaela - 22 december 2012 22:11

It's a little bit funny, this feeling inside
I'm not one of those who can easily hide
I don't have much money, but boy if I did
I'd buy a big house where we both could live


   


Av Micaela - 22 december 2012 22:04

God afton!

Denna lördag har mestadels spenderats i en buss, i ett omklädningsrum och på en innebandyplan.

8:15 imorse var det samling med laget för avfärd mot Karlstad och tre poäng.

Åkte dit och gjorde mitt jobb, gjorde inte dåligt ifrån mig men inte särskilt bra heller tycker jag, lyckades dock trycka dit två kassar från backposition så det var ju kul iaf. Vi vann med 4-0 precis som sist vi mötte dem.


Nu när jag la mig i sängen hemma för att glutta julkalendern så känner jag hur trött jag är.

Blir en tidig nattning för mig ikväll.

Imorgon är det den 23:e december- en av årets absolut pirrigaste dagar.

Godnatt på er

//Målkungen


 






Ovido - Quiz & Flashcards