leendemicaela

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Micaela - 2 december 2012 13:11

Igår eftermiddags spelades en viktig match i K-borg. Det var länsderby mot Köping och allt kunde hända. Och allt hände.. Jag fick tillochmed en utvisning! Det var en tight match där vi var bättre rent innebandymässigt men de gjorde lika många mål som oss. Ibland är det synd att skitmål räknas lika mycket som spelmål...

Men men, matchen gick till förlängning och sudden death där dem får ett billigt frislag och sätter bollen i mål. Så var det över. De fick två poäng och vi fick ett.


Men det fanns inte så stort intresse hos mig att gräva ner mig för det. För det första så gjorde jag en bra match och är nöjd med min insats och för det andra tyckte jag att det var roligt! Jag brukar inte tycka om derbymatcher eftersom det ofta brukar innebära så mycket hat. Men igår var det bra stämning och det var riktigt roligt. Hade dessutom en hel del bekanta ansikten på läktaren.


Senare på kvällen bar det av på lite festligheter hemma hos en tjej i laget och det var väldigt trevligt. Sov över hos Sara efter det och kom hem för någon timme sedan.

Idag väntar yttepyttelite plugg och umgänge med pojken jag har valt att dela min vardag med.

Ha en fräsch söndag!

     

Ovido - Quiz & Flashcards