leendemicaela

Alla inlägg under maj 2013

Av Micaela - 31 maj 2013 16:09

Man blir ju helt crazy this time of the year! Alltså alla glada ungdomar som snart får sommarlov, alla de lyckliga studenter som lämnar skollivet bakom sig och alla barbenta människor som kliver ut från sina hem och bara spankulerar runt i staden.

Jag började dagen med tårta på skolan och fortsatte med gym. Fixade studentpresenter och lite kläder att jobba i under sommaren och nu är jag hemma igen! Ska snart cykla ner på stan för bio med mina pojkar, puss!

Av Micaela - 29 maj 2013 14:07

Lätt uttjatad fras må hända, speciellt en dag som denna. Har fascinerat beskådat alla svettiga, glada och smått berusade treor idag under utklädnadsshowen. De har nå så in i bövelen roligt just nu, denhär tiden i deras liv. Gud vad man längtar. Nästa år är det jag och min klass som står där och skriker "Vi har bara festen kvar", för vi tänker inte vara sämre än årets treor, no way!

Här är bild på en full och glad Elin och så lilla jag! Ha en bra dag och ta vara på livet !

Av Micaela - 27 maj 2013 21:43

Alltså vill bara berätta en sak;

I förrförra inlägget menar jag "at THIS very moment" och inte "at THE very moment". Skrev nämligen fel twice!!

Sånt som händer när man är en människa..


Apropå saker som händer, jag har klarat mig people! Jag klarade uppspelet på golfen idag! Det var skönt eftersom mitt övriga liv kan fortsätta som vanligt nu om mornarna.

Imorgon har jag muntliga nationella i matte, en skrivning på svenskan, tre timmars håltimme därimellan, gym med Stina, körning med papi och ergonomiplugg. Dessutom är vattnet på Skälby avstängt imorgon så jag får nog ta och använda vattenspridarna på gymmet istället.. måste packa!


Ha en fin tisdag imorgon kära friends, och snälla, påminn mig att ringa körskolan igen framåt torsdag. Pliz


Och sedan vill jag berätta en sista sak innan jag bäddar ner mig i bingen.. Jag har väldigt mycket känslor nu. Det spirar i kroppen och det är ju roligt! Älskar er jag älskar och ni som jag älskar, ja ni vet vilka ni är!


  



Av Micaela - 26 maj 2013 22:03

Följde med min påg till hans pappa på Värmdö över helgen. Fick på köpet träffa två godingar till småsyskon, uppleva ett sjuårskalas och lära mig engelska. Andreas småsyskon är sju respektive fyra år gamla och sockersöta. Hans lillebror, Conrad, firade dessutom sin födelsedag med ett "skylander-kalas"(skylander är det nya pokemon..typ).

Eftersom deras mamma är brittiska så pratas det en hel del engelska i det huset och jag kan inte låta bli att fascineras av de små knottarnas felfria engelska. Tänk vad mycket gratis de fått sen när de börjar skolan!

Ja är hemma nu och back on track igen. Har lite dåligt samvete över denna förbannade mors dag. Jag älskar min mamma varje dag på året, okej? Vi har åtminstone ätit en god middag med massa grillat nu på kvällen.
Imorgon är det på't igen bara när jag ska göra mitt tredje försök att klara niohålsbanan på Skerike. Kan jag inte bara klara det!

Här kommer bild på ena sötisen och mig. Skaffade mig en new best friend helt klart!


Av Micaela - 24 maj 2013 08:12

Sitting here alone at the very golfbana. Blev lite tidig idag men slapp åtminstone cykla!
Kan rapportera molnighet och en lufttemperatur på strax över 12 celcius. Känns kyligt om armarna. Fast nu börjar det spricka upp gott folk. Blir nog en bra dag idag med ska ni se.
Kan också rapportera en svag lukt av koskit. Typiskt landet!

Aja de förberedande aktiviteterna pågår febrilt här på Skerike och snart är banan redo att invigas.
Här har ni mig förresten at the very moment!

Av Micaela - 23 maj 2013 22:24

Hysterin kring denna dagen har pågått ganska länge nu och jag tror inte en själ under 83 har missat det. De nationella proven i matte 2b gick av stapeln idag. I fyra timmar gnetade hjärnan på högvarv. Men det är över nu och hysterin lika så. Känner mig enormt lättad även fast jag inte tror att jag sköt lika högt som jag siktade, men det återstår att se på betyget! Drog åtminstone decenniets gäsp på cykeln när jag cyklade hem efter provet och lyckades fånga in hela 23 flugor, personbästa helt klart.

När jag kom hem försökte jag hjälpa till lite med allt som händer ute på tomten. Vi håller ju på att bygga om altanen osv. Det gick dock inte särskilt lång tid innan det var dags för mig att tappa synen och åka på migrän. Som ett brev på posten en dag som denna!

Sov en stund, tryckte i mig ett äpple och drog iväg ut i spåret med laget. Ingen bra kombination dock. Var alldeles gasig i magen efter att ha tryckt i mig två burkar salmiak-läkerol under provet (som ett slags belöningssystem) plus att det kändes som att det där äpplet jag tryckte i mig åkte upp och ner i halsen under träningen. Lägg på migränhuvudvärken som inte riktigt lagt sig och en tuff backträning. Grattis!

Har dessutom suttit på möte hela kvällen och nu äntligen fått lägga mig i sängen igen! För er som inte är helt uppdaterade kan jag berätta att jag håller på att ta grönt kort i golf och det är därför jag befinner mig på Skerike var och varannan dag. Imorgon är en sån dag. Golf imorgonbitti alltså, nu godnatt!

Av Micaela - 22 maj 2013 18:51

Äter äpple och pluggar matte.

Sitter alltså här med ångest sista kvällen.

Imorgon har jag matteprov i fyra timmar.

Nationella. Viktigt för betyget.

Tänk på mig då!


 

Ovido - Quiz & Flashcards