leendemicaela

Alla inlägg under juni 2014

Av Micaela - 30 juni 2014 21:30

     

Åh jag hade så himlans roligt i lördags! Jag och Josefin drack mojitos, åkte karuseller och dansade till galet hög musik i spöregnet. En galet bra kväll som jag kan leva på en stund. Jag tror minsann att jag har världens bästa bästis! 


Just nu är jag ungefär jättetrött dock. Har nästan inge energi kvar i kroppen efter en tuff jobbhelg, en måndag på kontoret och ett stentufft i intervallpass i spåret nu på kvällskvisten. Nu väntar duschen och sängen, morgondagen blir lika fullspäckad. Godnatt!



Av Micaela - 27 juni 2014 16:48

Usch vad jag har bränt stålar! Cyklade upp och till shoppingcentret idag och köpte en massa bra grejjer. Nagellack, mascara, strumpor, en tjock stickad tröja, jeans och en leopardfärgad blus. Och ett rosa usb. Och skor. Fina saker. Är supernöjd. Om det var rea? Ja på det mesta såklart!

Sitter även här och ångrar att jag sparade löpturen till kvällen eftersom förmiddagens fina väder bytts ut mot strilande regn..


Av Micaela - 26 juni 2014 17:52

Jodå jag har möblerat om hela eftermiddagen det har jag. Dammsugit bakom bokhyllor, tjuvlyssnat på grannarna genom den öppna balkongdörren och blivit en skärmvägg fattigare. Är nöjd med ommöbleringen hittils men det saknas några detaljer innan jag lägger ut en bild. Dammsugaren ska bort och sladdar ska sättas in osv. Men nu tar jag en paus. Äter havregrynsgröt inför dagens andra träningspass, dödsintervaller i Rocklundaskogen. Can't wait!!


Av Micaela - 26 juni 2014 12:50

Japp, tränar på. Innan klockan slog tolv hade dagens första pass avklarats och nyp mig i armen men jag börjar faktiskt acceptera tanken på att gå till gymmet. Hatade ju verkligen gymmet av hela mitt hjärta förut men ville såklart bli av med ångestkänslorna som kommer som ett brev på posten varje gång någon nämner gym. Och ångesten är borta. Ska inte överdriva och säga att det är roligt men det funkar, och det räcker för mig. Är dock fortfarande rädd för gymkillar i linnen som skriker så fort de tar i, me no like.

Aja har fått städat rum idag och nu är jag ungefär skitsugen på att möblera om hela stället. Köpa nya nattduksbord och kasta det stackars bord jag snickrade ihop för egen maskin i sjunde klass. Det är lite sorgligt förstås att kasta något man själv gjort och är stolt över... man kanske får ha det kvar ändå. Men nog fan vankas det förändring på mina 17 kvadrat. Jag vädrar lukten av ommöblering, hörs!


Av Micaela - 25 juni 2014 22:25

Idag har jag gjort mitt allra bästa i ett försök att efterlikna en nagelreklam. Har ansträngt mig nå vansinnigt med att få mina naglar att likna vattenmeloner. Gick kanske sådär, men gillar tanken. Sommarfräscht ju!

Särskilt somrigt är det dock inte utomhus just nu. Kallt och jävligt. Inga sena sommarnätter utomhus i shorts och sandaler, snarare dunjacka och vinterkängor tyvärr. Får hoppas att temperaturen stiger ungefär till på måndag klockan 7:30 då jag kliver in på kontoret för min första jobbvecka..

Annars har jag kollat på en film om Mozart idag, fikat med släkt och impulsgått på bio med Josefin. Vi såg dendär filmen som alla gråter till. "Förr eller senare exploderar jag ". En smärtsamt vacker historia om två alldeles för fina, cancersjuka ungdomar som finner äkta kärlek i varandra. Fruktansvärt sorgligt. En film som lämnar tankar efter sig. Stora tankar.


..tillbaka till melonnaglarna, ni ser ju hur det var tänkt att bli....



Ovido - Quiz & Flashcards