leendemicaela

Alla inlägg under augusti 2014

Av Micaela - 31 augusti 2014 20:00

Eeey har glömt berätta om en viktig detalj i mitt liv.. i torsdags fick jag hämta hem min bil.

Min första, alldeles egna lilla pärla. Och lyckan är väl total när man jonglerar med sina alldeles egna bilnycklar for the very first time. Ah men det var bara det, kan hända att det trillar upp fler bilder på den champagnefärgade silverfisken en annan gång. Vem vet?


 

Av Micaela - 31 augusti 2014 19:52

I fredgs bar det av på cup till Linköping. Efter en massa strul med dubbelbokade minibussar bar det av i hyrbilar 170 knyck. Sedan dess har min vardag bestått i uppblåsbara madrasser, sovsäckar, korv stroganoff med ris, tidiga mornar och en hel del innebandy. Såklart. Vi har spelat bra innebandy hela helgen och jag är så himla taggad på denna säsong, det ska bli så kul att se hur långt vi kan gå i år. Jag tror nämligen att folk får börja se upp för Rönnby IBK U....


Såhär pigga var jag och Stina cirka 5 minuter efter uppvaknandet imorse

 


Ibland promanerade vi till match...

 

...och ibland promenerade vi till godisbutiken

 


Av Micaela - 26 augusti 2014 17:24

Idag har jag varit på möte med banken och lekt skitviktig med fonder och placeringar av mina para. Efter det träffade jag Jossan och Stina för en lunch på stan och när magarna var mätta åkte vi hem till Jossan för att hälsa på valp. Vi satt på golvet och gosade med Stella och snackade med varandra i någon timme innan det var dags för hemfärd. Nu väntas hundprommis med Nova och sedan är det middag och träning på schemat!

Lyckades fånga söta Stella på bild!

Av Micaela - 25 augusti 2014 14:16


 

Av Micaela - 22 augusti 2014 22:38

Sommaren börjar gå mot sitt slut och jag har funderat på någon slags sammanfattning.

Hade inte särskilt höga förväntningar på denna ledighet överhuvudtaget, jag ville bara att skolan skulle ta slut så att jag kunde andas ut. Det var grymt mycket planering, skolarbete, fester, flakmusik, spraytanningar och kubbkvällar där på slutet och jag såg studenten som ett målsnöre på ett tre år långt maraton. Studenttiden var helt fantastisk, jag kan inte säga annat. Det var så himla mycket roligt på gång hela tiden och jag önskar att jag kunde uppleva allt igen och igen och igen. Men när studenten väl var tagen och mållinjen nådd låg jag kvar i målfållan i tre veckor och försökte få ner pulsen. Behövde verkligen bara vila ut efter alla timmar, dagar, år av slit och det var väl lika bra med tanke på vädret. Det blev iskllt här någonstans och midsommarnatten var kallare än julaftonsnatten Började jobba, åkte på sommarens enda semestervecka och medans vädret rättade upp sig och byttes ut till årtidernas värmebölja gnetade jag omkring på ett kontor hela dagarna. Middagar ute med vänner, en heldag på Gröna Lund, vinkvällar och nattbad med bästis, sena cykelturer med folk på pakethållaren, hemgångar i soluppgången och långa löpturer. Sommaren löpte på, värmen höll i sig och helt plötsligt blossade tidernas största skogsbrand upp bara mil ifrån oss. Vi nåddes av röklukten och dimman i några dagar men oftast luktade det sopor från Mälar Energi.  De klarade av att tämja branden och den akuta krissituationen övergick i allmän glömska. Jag kom in på juristprogrammet i Örebro, började ställa in mig på att bli örebroare men nåddes snart av beskedet att mina kommande 4,5 år kommer spenderas på Stockholms Universitet som blivande jurist. Här någonstans börjar alla avskedsmiddagar och oron inför framtiden sprider sig som en löpeld i våra kroppar. Jag är så himla rädd för vad jag håller på med, vad jag har valt att utbilda mig till, vem jag ska bli och hur allt ska gå. Men att denna sommar har varit underbar är en underdrift. Jag har egentligen inte gjort något stort, jag har bara passat på att njuta av sommaren så mycket jag kunnat. Och jag vet inte om det beror på de låga förväntningarna men jag har haft den bästa sommaren hittils i mitt liv.


                   

Av Micaela - 22 augusti 2014 20:56

      Jodå blondinen lever. För fullt faktiskt. Dagarna svishar förbi och det är hela tiden någonting som behöver göras, fixas, köpas och så vidare. Skolstarten närmar sig med stormsteg och jag försöker väl någonstans mitt i allt försöka förstå vart jag ska hamna i allt det nya. Vilka kläder jag ska gå i, vart jag ska befinna mig, vad jag ska göra och vilka jag ska spendera mina kommande år tillsammans med, hur jag ska klara mig i storstan bland annat. Vem jag ska vara och vem jag kommer att bli helt enkelt. Gud det är så djupa tankar ibland så jag blir helt tokig. En psykolog till tjejen med pressveck på byxorna tack!



 

Ett tag bestod min vardag av att springa runt på IKEA och leta möbler/inredning. Dagar av rensning, ommöblering och rivning av gammalt skrivbord följde och tillslut stod mina 17 kvadrat där och strålade mot mig som bara ett hem kan göra. Älskar verkligen mitt rum.


   


Nästa steg på vår att göra-lista var inköp av både dator och bil. För detta krävs en rejäl sondering av terrängen och en del ångestladdade beslut för en snåljåp. Men medans plånboken gråter sitter jag och knappar på en sprillans, asfin, supertunn, orange Lenovo. Och ja i onsdags köpte jag bil typ. Ska hämta den och betala i slutet på nästa vecka eftersom den ska besiktigas och servas lite först! Men den gråa pärlan på bilden är min och har ni någonsin sett en nöjdare/tröttare/mättare tjej stå brevid en bil förut?? Och just nu, i skrivande stund blev hon döpt också. Lucy ska hon heta. Må lyckan vara med oss kära Lucy!

    


Ja och sen blev det dags för lite tråkigheter. Förra veckan flyttade ju en av mina bästa vänner, Amanda, till Holland för att uppfylla en del drömmar. Denna vecka var det Saras tur. Imorse gick flyttlasset till Umeå där hon kommer spendera kommande år. Jag tycker det är så otroligt modigt att flytta så långt helt ensam. Önskar henne all lycka till med plugget, innebandyn och allt i livet! Och juste, i onsdags kväll hade vi avskedsmiddag för henne på Indigo. Vi åt en massa god tapas och drack sangria till, pratade om allt från framtida bröllop till pinsamma barndomsminnen och när kvällen började lida mot sitt slut rann det tårar nedför var och varannan kind.


 



Tillsist var torsdagen kommen och jag fick gå upp sådär väldigt tidigt som man gör när man har tider att passa. Det var nämligen dags för upprop. Jag fick resesällskap i form av far och tillsammans åkte vi tåg, drack skitgott kaffe på stationen, åkte tunnelbana och letade reda på rätt place i god tid. Jag fick gå in i en stor sal och svara ja när mitt namn ropades upp och lyssna på en massa viktig information. Efteråt åkte vi lite tunelbana igen och sedan lunchade vi i Kungshallen, strosade omkring på stan i några timmar innan vi åkte hem till tryggheten igen. Kommer vara förbannat förvirrad de första gångerna jag ska åka omkring där i myllret helt själv, men man lär sig väl. Ska ju kunna bli en pendlarmänniska av mig också en vacker dag. Och här passar det bra med ett förtydligande: skolan börjar 2:a september igen så tills dess kan jag sova till nio på mornarna och vara vaken på kvällarna. Om jag nu skulle vilja det alltså.




 



Och idag har jag bockat av följande på min lista:

* kasta blomman som jag fick av jobbet eftersom jag lyckats ha ihjäl den på mindre än vå veckor.. (update: mamma har inlett återupplivande åtgärder och tagit resterna av blomman i sin vård. Och känner jag henne rätt kommer dendär rosen vara vid fullt liv snart igen! No worries på den fronten alltså men den kommer inte upp på mitt rum igen)

*gymma

*bädda rent i sängen och tvätta de gamla sängkläderna

*skriv "måste-köpas"-lista

*tvätta träningskläder

*köp minneskort till mobilen

*köp nytt smink


Ah typ så. Kvar på listan står:

*gör budget/planera studentekonomin

*byt minneskort och flytta över bilder/filmer osv.


Men det får vi ta imorgon eller hur?!

Imorgon väntas match i Uppsala och på söndag har jag ett långt jobbpass.

Men vi hörs nog därimellan, om jag inte är så förbannat upptagen med att förverkliga migsjälv det vill säga..


Avslutar med att visa produkterna som ska få min hy att stråla med ett perfekt, jämnt lyster i vinter.    





Av Micaela - 16 augusti 2014 00:43

Anledningen till varför jag är vaken vid dethär laget stavas: Caffè Latte. Var iväg och fikade med några vänner här på kvällskvisten och snackade en hel del skit. Vi är rätt bra på detdär med skitsnack, munnarna går i ett och planerna inför framtida halloweenfester och julklappsbyten flödar. Det är så roligt nuförtiden att prata om framtiden, någon ska åka till Australien och röka cigaretter och dricka rödvin, någon ska sitta hemma och fundera på vad de vill bli när de blir stora och någon ska flytta till en annan stad för att plugga. Det finns så mycket drömmar och idéer och jag imponeras av hur många som faktiskt gör verklighet av sina fantasier. Jag vill också uppleva alla världens platser och njuta av vackra stunder med vackra människor på takterasser i New York. Det finns en praktisk del i mig också, en praktisk sida som sätter käppar i hjulen för den naiva lilla flickan med tumblr-drömmar och som ser till att det är jag som går på upprop på Stockholms universitet på onsdag nästa vecka. Samma praktiska sida som funderar på bilköp, datorköp, studentbudget, pendlarkort, bostadsköer och billiga kollegieblock. Samma praktiska sida som just nu gäspar och talar om att det är dags att släcka lampan. I mitt huvud snurrar alldeles för mycket tankar och i min kropp forsar alldeles för många känslor. Och på min att - göra lista finns det alldeles för mycket måsten. Nu, till exempel, måste jag sova!

Ovido - Quiz & Flashcards