leendemicaela

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Det har börjat lukta höst därute nu

Av Micaela - 22 augusti 2014 22:38

Sommaren börjar gå mot sitt slut och jag har funderat på någon slags sammanfattning.

Hade inte särskilt höga förväntningar på denna ledighet överhuvudtaget, jag ville bara att skolan skulle ta slut så att jag kunde andas ut. Det var grymt mycket planering, skolarbete, fester, flakmusik, spraytanningar och kubbkvällar där på slutet och jag såg studenten som ett målsnöre på ett tre år långt maraton. Studenttiden var helt fantastisk, jag kan inte säga annat. Det var så himla mycket roligt på gång hela tiden och jag önskar att jag kunde uppleva allt igen och igen och igen. Men när studenten väl var tagen och mållinjen nådd låg jag kvar i målfållan i tre veckor och försökte få ner pulsen. Behövde verkligen bara vila ut efter alla timmar, dagar, år av slit och det var väl lika bra med tanke på vädret. Det blev iskllt här någonstans och midsommarnatten var kallare än julaftonsnatten Började jobba, åkte på sommarens enda semestervecka och medans vädret rättade upp sig och byttes ut till årtidernas värmebölja gnetade jag omkring på ett kontor hela dagarna. Middagar ute med vänner, en heldag på Gröna Lund, vinkvällar och nattbad med bästis, sena cykelturer med folk på pakethållaren, hemgångar i soluppgången och långa löpturer. Sommaren löpte på, värmen höll i sig och helt plötsligt blossade tidernas största skogsbrand upp bara mil ifrån oss. Vi nåddes av röklukten och dimman i några dagar men oftast luktade det sopor från Mälar Energi.  De klarade av att tämja branden och den akuta krissituationen övergick i allmän glömska. Jag kom in på juristprogrammet i Örebro, började ställa in mig på att bli örebroare men nåddes snart av beskedet att mina kommande 4,5 år kommer spenderas på Stockholms Universitet som blivande jurist. Här någonstans börjar alla avskedsmiddagar och oron inför framtiden sprider sig som en löpeld i våra kroppar. Jag är så himla rädd för vad jag håller på med, vad jag har valt att utbilda mig till, vem jag ska bli och hur allt ska gå. Men att denna sommar har varit underbar är en underdrift. Jag har egentligen inte gjort något stort, jag har bara passat på att njuta av sommaren så mycket jag kunnat. Och jag vet inte om det beror på de låga förväntningarna men jag har haft den bästa sommaren hittils i mitt liv.


                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards