leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 31 mars 2012 17:04

   


Syskonkärlek varar längst!!

Av Micaela - 31 mars 2012 16:53

Ja vilken härlig dag!


Har fördrivit tiden med att söka lite jobb, umgåtts med Andreas, städat och kollat på mammas och nickes bröllopsfilm. Så himla roligt att se hur fina de var oh hur liten jag var!!

Hahah satt och sjöng bäbä vita lamm med enorm inlevelse...


Ja nu är det dags för en dusch och mat för ikväll ska jag hem till Amanda på en liten myskväll med några saknade bruttor.


Åh jag önskar det fanns fler filmer från när jag var liten, det är så himla kul att se sig själv tulta omkring med mulliga kinder och flygigt hår!


Ja, ni får ha en fin dag!



Har planerat upp lovet nu! Blir handledarkurs oh träning oh träning oh träning oh stokholm oh fika med sten oh påskmys!


C-tangenten är död. Som ni cr.

På återseende.


Av Micaela - 30 mars 2012 14:48

När klockan slog halv tolv i förmiddags hade jag precis avslutat mitt andra pass för dagen.


Cyklade nämligen till skolan till nio för att ha aerobics med hälsogruppen i aulan.

Och för er som inte vet vad aerobics är så ska jag förklara;

 Aerobics är när ett gäng (oftast) tjejer

 hurtigt rör sig fram och tillbaka

 och i sidled till musik.

 

Så då har vi klarat ut det!

Efter det passet pratade jag lite med SyOkonsulenten och det gick bra, behöver inte bli särskilt vuxen förrns om ett år!   


Så jag cyklade hem med radion i örona och motvind i seglet.

Gick ut och sprang fem kilometer direkt när jag kom hem och sedan var det duschen som gällde.


Resten av dagen då? Jo jag har förberett min muntliga redovisning i svenska (NATIONELLA *alla darrar*) .

Har tagit fram några bilder på mig och min mor genom åren som passerat. Vi har ju faktiskt vart bästa bästisar i över 17 år!! Har alltså gjort ett bildspel som ska rulla i bakgrunden medans jag pratar om relationen mellan mor och dotter. Kommer bli så braa!   


Nu väntar jag in Andreas som är påväg hit och sedan får vi se vart fantasin för oss denna fredagskväll! Det där lät spännande men tro mig den kommer förmodligen bara föra oss till soffan. Och det enda spännande med det är vilken soffa den väljer, den beige eller den svarta??!! Iiiih  


Ah nu får det vara nog!

      


Av Micaela - 29 mars 2012 15:40


 
 

En liten film får visa hur en klasskamp kan gå till på Widenska en torsdag i mars.


Förstår inte problemet!! Varför funkar det inte, den är runt 3 minuter lång :((

Av Micaela - 29 mars 2012 12:09

Tjenare kungen!


Dagens sköna widenskadag bestod av en timmes svenskalektion inför natinella och en klasskamp, och så påsklunch såklart!


Klassens hund Alfons bjuder på denna bild idag! En av grenarna var att måla varandra i ansiktet. Jag målade Alfons och visst blev han fin!!

 

Och ja, hakan är gräs med lite inslag av tussilago!! 


Puss hej!

Av Micaela - 28 mars 2012 20:36

Nyss hemkommen från träningen, gick ju bra dedär!


Ska spendera resten av kvällen med mor framför tvn kanske.

Imorrn äre påsklunch och idrottslektion som gäller. Cykeln är med mig ännu en dag.

Går på sportlov imorrn klockan elva så jag har inte skitmycket att klaga på.


Ha en trevlig kväll!


Av Micaela - 28 mars 2012 20:25

Här får ni se klippet som får alla att dra efter andan!!

Av Micaela - 28 mars 2012 15:33

Ja det är sant, fick göra om inloggningen till bloggen tre gånger innan det stämde.

Men jag är glad idag, trots att det regnar och jag slinter på tangenterna.

Jag har ju äntligen löst sommarens största gåta!!

Nämligen vilka shorts man ska bära!!

Något måste man ju ha på benen även fast det är sommar!

Så man kan säga att jag löst shortstrasslet idag


Dagen började med ett uppvaknande av högsta klass, brevid min andra halva såklart!

Cyklade till skolan på ÅTTA minuter!

Hade träningslära och ritade på paint om min karriärkurva inom innebandyn. Hann dock ej bli klar men ni får ett smakprov.

 

Den ska vara över fem säsonger men jag hann som sagt inte avsluta detta mästerverk!


Jag hade utvecklingssamtal idag också, allt var prima. Förutam att jag tog upp problemen med mattelärarn. Annars toppen!


Fick cykla hem i regnet, åkte förbi Erikslunds ShoppingCenter på vägen för att fixa de med shortsen. Bytte ett par jeansshorts på HM mot ett tillgodokort och bytte mina spetshorts på rut till nya jeansshortsen.

Jag är så nöjd nu! :D

Stod där i kassan o försökte förklara en liten vit lögn helt dygnblöt efter regnet. Dåre måste de tänkt!


Ah nu är jag hemma, ska göra iordning en smoothie och nåt ägg här och sen bär det iväg på träning.


Ha de!

 

Ovido - Quiz & Flashcards