leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 7 mars 2012 10:39

Fint att titta ut. Man tror att våren är nära nu. Man tror att det är 13 plusgrader ute.

Man plockar fram sina gamla converse och den tunna vårjackan.

Så himla lättlurade.

Ute är det många minusgrader och man kommer frysa arslet av sig i sin tunna vårjacka.

Men vem orkar vänta på värmen. Men fryser in våren.


Klart man längtar till att få dumpa dunjackan i garderoben. Klart man längtar efter att få dissa mössan. Klart man vill plocka fram vårjackan!


Eller så tar man dunjackan en vecka till och svettas in våren.

Två alternativ. Välj själv.



Av Micaela - 7 mars 2012 10:08

Försov mig i morse. Ingen hit. Hujeda mig. Mamma blev räddaren i nöden som vanligt och jag kom till skolan i tid.

Betade av ännu ett prov. Träningslära. Det gick bra men inget A kanske... Det dök upp lite grejjer som vi inte riktigt hade chansen att svara på:/


Nu sitter jag i skolan och har en väldans håltimme. Hade tänkt åka ner på stan å käka. Men nu sparar vi pengar och blir förmodligen nyttigare eftersom vi stannar  på skolan. Börjar igen klockan tolv. Ett tag kvar.


Börjar bli tjatig jag vet men vaknade även denna morgon med min vän huvudvärken. Alvedon hjälper inte. Frustrerande!


Skrattar med söta Josefin ännu en dag...

Hon hänger med hem idag så ska jag färga hennes hår innan träningen :)

Trevligttrevligt!


Sen träning alltså och sen kommer saknade Andreas äntligen hem till mig igen!


Ni får ha en fortsatt strålande dag!

   

Av Micaela - 6 mars 2012 22:09

 

Piggtjej_95


 

Känn som om någon skjutit mig i huvudet. Men det skulle jag ju ha märkt isånnafall...


 

Nä nu räcker det, godnatt!

Av Micaela - 6 mars 2012 20:32

Råpluggar sista kvällen. Mycket att komma ihåg som till exempel hur många kcal man gör av med på en timme och vad kcal kallas när de lagras, att glykemiskt index anger hur snabbt kolhydraterna når blodet och ger effekt osv.

Dricker smoothie och vatten. Dövar huvudvärken en aning. Har min mysigaste filt omvirad runt mig och musik i öronen.


Nyss upptäckt dessa godingar!




Av Micaela - 6 mars 2012 18:16

If I only had the time, I would cry you the longest river ever. But I don't got time, sorry.


Om jag hade tide skulle jag gråta över allt. Över svenskaprovet till exempel. Men jag har inte tid. Prov igen imorrn så jag måste ha annat i tankarna.



Fick reda på att jag fick B på senaste Svenskaskrivningen. Hyffsat.


Av Micaela - 6 mars 2012 17:52

Dagen började bra! Våra kära klassföreståndare är ju så snälla! Vi fick gå ner i aulan och titta på ett bildspel. Det var bilder på oss i klassen från hajken och jul-OS osv. Skitmysig start på morgonen. Alla satt och skratta och pekade; "Titta där är ju jag" och "Gud vad kul det var när du ramlade" osv. Man mindes tillsammans.


Efter det var det dags för matte. Med Sara. Hujeda mig. Plugga in hörlurarna i öronen och vände ner huvudet i boken. Ställde några frågor, fick bra svar. Hon var på bra humör idag, för att vara hon... Klar med diagnosen,nu köör vi! Matteprov på fredag och det känns bra:)


Sedan lunch i solgläppet med några glada flickor. Kebebgryta och gröt, enligt Josefin.

- "Hallå, äre gott eller?!"

-  "Men bry dig inte!!"

- "Hahahahahhaha"


När det var dags för svenska mådde huvudet som vanligt. Det är ju extremt NOTGOOD att ha sådan huvudvärk som jag har haft nu ett tag. Den är där när jag somnar och den är kvar när jag vaknar och den lämnar mig inte en sekund under dagen. Som om den vore min livskamrat... eller min lilltå.

Hursomhelst, sedan var det dags för svenskaprov.

Tro mig, jag hade tårar i ögonen. Har aldrgi mått så dåligt på ett prov. Ett tag tänkte jag att nu får jag lämna in blankt för jag klarar inte dethär. Var så kissnödig, frös som en kineshund och hade så himla ont i huvudet. Det var tomt på ord också. Fick inte ut någonting av det jag ville skriva. Tillslut fick jag ihop 500 ord och kunde gå därifrån med gråten i halsen. Och då var klockan halv fem...


Bröt ihop och tog bussen hem. Nu är jag äntligen hemma i värmen igen och det jag har sysselsatt mig med sedan jag kom hem är att äta. En avokado, tre djungelvrål, en kaka. Ja hujeda mig.


 


Och så en lite pic på söta Josefin, även kallad flirtmaja! :*

 



Av Micaela - 5 mars 2012 16:54

Nyss hemkommen  flicka tryckte i sig äggmacka och en avokado för hon var så mager och hungrig.

Satt kvar i skolan ett tag med matteboken och sockertoppen Josefin.

Matteprov på fredag. Det blir bra. Ska göra diagnos och ställa lite frågor imorrn på lektionen. Toppen!


Nyss var jag hungrig, frysen och kissnödig. Nu är jag nykissad, frusen och mätt. Huvudvärken lever jag fortfarande med och det suger.


Sitter och skypar med AH nudå. Snart mat. Sen liite träningsläraplugg. Senare däck.


Puss höres!

       


Sitter och försöker vara fin men som vanligt slutar det med att jag önskar jag vore någon annan...

Av Micaela - 5 mars 2012 11:42

           

Ovido - Quiz & Flashcards