leendemicaela

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Micaela - 13 mars 2012 21:36


Att verkligen försöka se det positiva med livet. Att uppskatta de små sakerna och sätta din egna lilla guldkant på vardagen.


   

Vårkänslorna sprudlar i många av våra vinterkalla kroppar. Släpp ut dem, berätta för någon hur mycket denne betyder för dig!

 

Att ha drömmar är en bra början. Vad är din dröm? Se till att den blir sann!

Av Micaela - 13 mars 2012 21:13

Har landat i Gäddeholm efter en hyffsad dag.

Den började med bussåka som vanligt och imorse dagen till ära åkte jag gratis. Haha tabbe hos busschafföuren. 

Men det löna sig ändå inte eftersom jag byter buss nere på stan, då minsann blippade det grönt på manicken!

I skolan började vi med en mördarlång mattelektion som jag tack vare vatten och en macka betade av utan huvudvärk. Sedan extreeeem matkö, fick trycka ner maten i halsen på fem minuter sedan springa upp till nästa lektion. Svenska. Muntlig redovisning. Usch jag vbar riktigt nervös, jag hade någon slags obehaglig känsla i kroppen att jag skulle göra bort mig. Men det gick bra tillslut och nu är även det avbockat på listan över jobbiga saker. Delade lite skratt med mina kära medelever som vanligt och sedan var dagen slut. 


Hade flyt med bussen på vägen hem och tro det eller ej men utan huvudvärk landade jag hemma runt fyra.

Snabbt packa ner allt man behöver och ner på stan igen.

Och där står han!

Mannen!

Myten!

Legenden!
Andreas!

Haha ja han väntade på mig på stan och tillsammans gick vi och köpte en tandborste till mig och sedan käkade vi Spicy. Blev upphämtade och utkörda till Gäddan. Snabbt ombyte och sedan bar det ut på en väldigt skön löprunda. Tvingade med mig stackaren men jag tror inte han led så mycket när vi väl hade kommit igång.

Det ver så himla härligt att känna maskineriet sätta igång, ena foten framför den andra  osv. Hade fint flyt idag, lätta fötter och bra andning. Kunde trycka på i uppförsbackarna och känna dendär underbara känslan av att vara oslagbar. När benen går av sig själv och jag inte för mitt liv skulle kunna stoppa dem även om jag ville. Ah skönt i alla fall.

Nu har vi duschat, druckit smoothie och ätit macka. Pratat och myst lite och nu ska jag snart testa min nya thoothbrush och bädda ner mig.


Puss och godnatt!

 


Ovido - Quiz & Flashcards