leendemicaela

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Micaela - 10 mars 2012 22:53

Ja, Loreen vann! Grattis till henne! 


Men jag kan inte låta bli at tycka synd om herr Saucedo. Kungen av dans. Kungen av andraplatserna.

Förra året tävlade han, och kom tvåa.

I år tävlade han, och kom tvåa.

Fördjävligt!  

Stackare men så är det när någon alltid är snäppet bättre. Kom igen nästa år bara, tredje gången gillt?


Imorrn ska jag till Kungsör klockan nio. Kommer hem sju kanske? Ska ha länslagsmatcher hela dagen och det ska bli roligt.

Nu måste jag sova så det blir någon ordning imorrn.

Godnatt! 


Slänger in en färsk bild på mig, wannabe Loreen med håret fram och leende läppar. Wannabe a real winner. Wannabe euphorisk.

 

Av Micaela - 10 mars 2012 18:41

Att våren snart är här har väl ingen gått miste om?!

Jag längtar så otroligt mycket till sommarn, till Spanienresan och till att få ett sommarjobb.

Till värmen och de sena kvällarna. Till cykelresor på jeansshorts och sandaler. Till massa nya bikinisar!


 

Idag har flera vårtecken krupit fram.

1. Vi har grillat! För första gången för i år har pappa dragit fram grillen. Vi åt alltså grillat kött, klyftpotatis och kall sås och sallad. Så gott!

2. Värmen! Jag och min lillebror tog hunden och gick ut på en promenad. Solen lös hela tiden och värmde oss frusna  vintersjälar. Skönt!

3. Det drar i klädtarmen! Man vill ha allt!  Har suttit och kollat efter vårkläder i katalogen och på nätet ett tag nu. Blommiga klänningar, brodyrtoppar, bruna sandaler och solglasögon står högt upp på "Vill ha-listan".

4. Bilen är nytvättad och jättefin! Tummen upp Nicke-Picke!   


I övrigt har mamma bytt gardiner och jag har druckit likör...


Och juste! Glöm inte att rösta fram Loreen ikväll!

Puss   


   

Bjuder på en riktig närbild! Tagen på lektion. Mickan in action!


Av Micaela - 10 mars 2012 15:38

Ja så känns det!


Drog mig för att skriva inlägget igår om hur glad och lycklig jag var. För jag vet att det kan pendla så fort mellan lycka och olycka. Det behövs så himla lite för att bli på dåligt humör, för vi är så sårbara vi människor. That's why.


Imorse vaknade jag upp brevid Andreas som vanligt och än så länge var allting bra. Gick ner och gjorde frukost, ägg, mackor och yoghurt med banan, stabil frulle, matchdag!

Taggad till match i Sura.

Så tar jag fram tidningen och ska läsa (jag måste läsa när jag äter frukost, tråkigt annars) men jag kan inte läsa. Ser ingenting! Bokstäverna försvinner och jag tittar upp på Andreas. Halva hans ansikte finns inte. Jag ser ingenting på högersidan av mitt synfält. Otäck känsla. Migränanfall!

Så jag var tvungen att ringa Stille (tränarn) och berätta att jag inte kan vara med på matchen idag. :((

Somnade med illamående och grym huvudvärk runt elva-halvtolv och vaknade halv tre helt normal igen.


Jag har sån otur just nu. Men inget att göra åt saken. Tjejerna fixart utan mig, stod 12-6 sist jag kollade.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards