leendemicaela

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Micaela - 7 mars 2012 21:24

Pustar ut efter en smått hektisk dag. Efter skolan så SPRANG jag och Josefin till bussen. Hela vägen innifrån skåpen i skolan ut till själva bussen så fort man bara kan. Och när vi kom på bussen (som vi faktiskt hann med) så får vi höra att vi försenat bussen med en hel minut!! Fy på oss! haha..


Vi bytte buss på stan, SPRANG till elvan och hann med den också. Lyckat! En sån dag idag bara.

På bussen höll vi på att dö av skratt, som vanligt. Denne gång var det en man med lindriga skador som var vårt offer. Han kan inte ha haft alla hästar hemma! Han satt med mössan nere vid glasögonkanten och fullkomligt TRYCKTE nötter. Det stank jordnötter över hela bussen och vi fnittrade som tokiga. Gudars.


Direkt när vi kom hem hoppade vi upp på cyklarna och mosade iväg till CityGross för att köpa hårfärg. Stötte på Bella vid solglasögonavdelningen haha dags att införskaffa sånna nu också!

Sedan var det Salong Sjöber för hela slanten här hemma. Tog hand Josefin och såg till att hon blev blondare. Hon blev tillochmed sötare än vanligt, om det nu är möjligt...


Sedan var det direkt iväg på träning och den gick mycket bra för mig. Roligt att vara igång igen efter sjukdom!


Nu har jag landat hemma och tagit hand om mig själv. Rakat benen, smörjt in mig, peelat kroppen och haft inpackning i håret och målat tånaglarna. Inte illa!


Nu ska jag snart somna ovaggat och sova brevid min älskling. Som jag älskar. I en 90säng.. Men ändå! Att få vakna brevid honom är så underbart, jag känner att jag har allt jag vill ha i dem stunderna.


Nä nu räcker det!

Ha en mysig kväll.


Och juste!! Forgot to tell you, huvudvärken är kvar! Om ni undra så vet ni det nu...


 

Av Micaela - 7 mars 2012 16:58

Ja josefin har tjatat på mig att jag ska slinga hennes hår ett tag nu. Men det har inte riktigt blivit av.

När jag nyligen slingde mitt hår så startade tjatet igen..haha

Så nu sitter hon här med blondering i håret och flera meter gladpack på huvudet.

Lika barn leka bäst!

Snart är vi lika blonda :)


 


Av Micaela - 7 mars 2012 10:39

Fint att titta ut. Man tror att våren är nära nu. Man tror att det är 13 plusgrader ute.

Man plockar fram sina gamla converse och den tunna vårjackan.

Så himla lättlurade.

Ute är det många minusgrader och man kommer frysa arslet av sig i sin tunna vårjacka.

Men vem orkar vänta på värmen. Men fryser in våren.


Klart man längtar till att få dumpa dunjackan i garderoben. Klart man längtar efter att få dissa mössan. Klart man vill plocka fram vårjackan!


Eller så tar man dunjackan en vecka till och svettas in våren.

Två alternativ. Välj själv.



Av Micaela - 7 mars 2012 10:08

Försov mig i morse. Ingen hit. Hujeda mig. Mamma blev räddaren i nöden som vanligt och jag kom till skolan i tid.

Betade av ännu ett prov. Träningslära. Det gick bra men inget A kanske... Det dök upp lite grejjer som vi inte riktigt hade chansen att svara på:/


Nu sitter jag i skolan och har en väldans håltimme. Hade tänkt åka ner på stan å käka. Men nu sparar vi pengar och blir förmodligen nyttigare eftersom vi stannar  på skolan. Börjar igen klockan tolv. Ett tag kvar.


Börjar bli tjatig jag vet men vaknade även denna morgon med min vän huvudvärken. Alvedon hjälper inte. Frustrerande!


Skrattar med söta Josefin ännu en dag...

Hon hänger med hem idag så ska jag färga hennes hår innan träningen :)

Trevligttrevligt!


Sen träning alltså och sen kommer saknade Andreas äntligen hem till mig igen!


Ni får ha en fortsatt strålande dag!

   

Ovido - Quiz & Flashcards