leendemicaela

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Micaela - 3 mars 2012 17:17

 


Tonight we can rock this town

We can move the moon

Make the earth swing

And we can make the boy go totally crazy

We can do whatever we wan't,

But still, there will be a tomorrow..

And thats great, cause the alternativ is worse....


Forget about yesterday, live today and learn for tomorrow!


Av Micaela - 3 mars 2012 16:55

Hejhopp!


Imorse vaknade jag upp och drog ganska direkt ner till borgen där laget spelade match mot Köping. Jag är ju fortfarande förkyld så jag fick sitta på läktaren med alla hängivna föräldrar. Mina hängivna föräldrar hade fiket idag så vi hängde runt fikabordet hela tiden. Bryggde kaffe, sålde hembakat fikabröd osv.

Matchen i sig var bra. Det var bara ett lag på banan. Rönnby Tigers såklart. Överlägsna. Men Köping höll hyffsat tätt trots spel mot ett mål och matchen slutade 6-0 till våran favör.

Efter matchen fick jag gå ner på planen tillsammans med alla andra i laget och ta emot en T-Shirt med tryck som våra hängivna föräldrar samlat ihop till. På framsidan står det; Hejdå Div2! och på baksidan står det: Seriesegrare Division2 2011-2012.


Roligtroligt.

Sedan blev det skumpa och segerdusch!

Vi fick tre champagneflaskor.. Bella börjar med att tappa den ena i golvet i duschen!

herregud!

Men sedan gick alla tjejer in i duschen i matchkläder och Stille och Kalle stod där helt dyngblöta med vanliga kläder på sig!

herregud!

Där stod jag och tittade på med jeans och strumpor och tröja på mig. Jag ska inte duscha tänkte jag.

Men de drog in mig rakt under strålen och så jag var dyngvåt jag med!!

herregud!

Åkte hem med blöta kläder och bytte om fort som satan.

herregud!


Nu har jag jordens värsta huvudvärk. Sån man mår illa av!

herregud!!

Jag har nyss skickat iväg en ansökan om sommarjobb till plantagen och beställt hem två shorts och ett skärp från H&M. Smidigt med dator.


Nu ska jag ta en alvedon och äta mat med familjen. Blir potatisgratäng och kött och sallad och sås. Gott. Familjekväll ikväll. Mysigt. Melodifestivalen- andra chansen.

Åh shit min huvudvärk dödar!

Pusshej!

 

Ovido - Quiz & Flashcards