leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 13 mars 2012 21:13

Har landat i Gäddeholm efter en hyffsad dag.

Den började med bussåka som vanligt och imorse dagen till ära åkte jag gratis. Haha tabbe hos busschafföuren. 

Men det löna sig ändå inte eftersom jag byter buss nere på stan, då minsann blippade det grönt på manicken!

I skolan började vi med en mördarlång mattelektion som jag tack vare vatten och en macka betade av utan huvudvärk. Sedan extreeeem matkö, fick trycka ner maten i halsen på fem minuter sedan springa upp till nästa lektion. Svenska. Muntlig redovisning. Usch jag vbar riktigt nervös, jag hade någon slags obehaglig känsla i kroppen att jag skulle göra bort mig. Men det gick bra tillslut och nu är även det avbockat på listan över jobbiga saker. Delade lite skratt med mina kära medelever som vanligt och sedan var dagen slut. 


Hade flyt med bussen på vägen hem och tro det eller ej men utan huvudvärk landade jag hemma runt fyra.

Snabbt packa ner allt man behöver och ner på stan igen.

Och där står han!

Mannen!

Myten!

Legenden!
Andreas!

Haha ja han väntade på mig på stan och tillsammans gick vi och köpte en tandborste till mig och sedan käkade vi Spicy. Blev upphämtade och utkörda till Gäddan. Snabbt ombyte och sedan bar det ut på en väldigt skön löprunda. Tvingade med mig stackaren men jag tror inte han led så mycket när vi väl hade kommit igång.

Det ver så himla härligt att känna maskineriet sätta igång, ena foten framför den andra  osv. Hade fint flyt idag, lätta fötter och bra andning. Kunde trycka på i uppförsbackarna och känna dendär underbara känslan av att vara oslagbar. När benen går av sig själv och jag inte för mitt liv skulle kunna stoppa dem även om jag ville. Ah skönt i alla fall.

Nu har vi duschat, druckit smoothie och ätit macka. Pratat och myst lite och nu ska jag snart testa min nya thoothbrush och bädda ner mig.


Puss och godnatt!

 


Av Micaela - 12 mars 2012 17:39

Idag är det den 12:e mars.

Idag har jag och Andreas 10 månader ihop.

Jag tackar honom för varje minut han står ut med mig,

Jag älskar dig Andreas!

   

Av Micaela - 12 mars 2012 17:20

Pustar ut efter en jobbig dag i skolan!

Egentligen inte så jobbig. Började med innebandyträning och det gick bra. Högt tempo och bra övningar. Kul!

Sedan var det filmtajm. Såg Taken på Samhällskunskapen, mycket bra film.

Efter det började det köra ihop sig. Huvudet dunkade som vanligt men idag gick det inte att ignorera. Jag tappade min ring i marken så den gick sönder ungefär i samma veva som jag upptäcker att den ena pluppen till hörlurarna lossnat.. Matte med Sara på det och en lårkaka i vaden. Livet suger.

Kan inte gå omkring och ha sådan här huvudvärk hela livet. Olidligt.


Nu måste jag plugga till Svenska redovisningen imorrn. Jag vill bara dö.


Och juste, jag och Josefin hade nästan exakt samma kläder idag och fick utstå kommentarer som "Nämen, ser jag i syne" ha-ha skitkul!

Det får ni en bild på! Tack!

 

Av Micaela - 11 mars 2012 21:29

 
Av Micaela - 11 mars 2012 19:47

Hemma efter en heldag i Kungsör.

Haft mycket roligt och delat många skratt idag med duktiga innebandyflickor.

Vi, Västmanland, mötte Västergötland i två matcher.


Första matchen var inte bra från våran sida.

Vi var inte där till 100%. Alltid tvåa in i närkamperna. Fick vi bollen slog vi bort den så fort vi kunde.

Jag tycker dock att jag gjorde helt okej igrån mig idag.


Andra matchen blev helt annorlunda. Jag var orolig innan andra matchen eftersom man brukar kunna sacka ihop när man suttit inne i samma hall hela dagen,men det hade jag inte behövt.

Vi var där, det var vi som tog tag i taktpinnen och det gjorde mig glad att se hur vi vann närkamperna och hur målen bara rullade in. Efter 5 skott på mål stod det 4-0. Bra effektivitet!

Slutade dock 6-6 men jag räknar det som en seger. Jag gjorde en bra match igen  


Mellan matcherna satt vi uppe på läktarn ett gäng tjejer och gissa om vi hade roligt. Byxlyra med vindruvor och så vidare.


Nu är jag hemma och ska bara ta det lugnt och ladda om för en ny vecka. Andreas kom precis också. Mysigt!

   


Av Micaela - 10 mars 2012 22:53

Ja, Loreen vann! Grattis till henne! 


Men jag kan inte låta bli at tycka synd om herr Saucedo. Kungen av dans. Kungen av andraplatserna.

Förra året tävlade han, och kom tvåa.

I år tävlade han, och kom tvåa.

Fördjävligt!  

Stackare men så är det när någon alltid är snäppet bättre. Kom igen nästa år bara, tredje gången gillt?


Imorrn ska jag till Kungsör klockan nio. Kommer hem sju kanske? Ska ha länslagsmatcher hela dagen och det ska bli roligt.

Nu måste jag sova så det blir någon ordning imorrn.

Godnatt! 


Slänger in en färsk bild på mig, wannabe Loreen med håret fram och leende läppar. Wannabe a real winner. Wannabe euphorisk.

 

Av Micaela - 10 mars 2012 18:41

Att våren snart är här har väl ingen gått miste om?!

Jag längtar så otroligt mycket till sommarn, till Spanienresan och till att få ett sommarjobb.

Till värmen och de sena kvällarna. Till cykelresor på jeansshorts och sandaler. Till massa nya bikinisar!


 

Idag har flera vårtecken krupit fram.

1. Vi har grillat! För första gången för i år har pappa dragit fram grillen. Vi åt alltså grillat kött, klyftpotatis och kall sås och sallad. Så gott!

2. Värmen! Jag och min lillebror tog hunden och gick ut på en promenad. Solen lös hela tiden och värmde oss frusna  vintersjälar. Skönt!

3. Det drar i klädtarmen! Man vill ha allt!  Har suttit och kollat efter vårkläder i katalogen och på nätet ett tag nu. Blommiga klänningar, brodyrtoppar, bruna sandaler och solglasögon står högt upp på "Vill ha-listan".

4. Bilen är nytvättad och jättefin! Tummen upp Nicke-Picke!   


I övrigt har mamma bytt gardiner och jag har druckit likör...


Och juste! Glöm inte att rösta fram Loreen ikväll!

Puss   


   

Bjuder på en riktig närbild! Tagen på lektion. Mickan in action!


Ovido - Quiz & Flashcards