leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 27 mars 2012 14:30

Ja, fort går det!

Jag är sjutton år nu.

Ska snart övningsköra, gå ut ettan på gymnasiet.

Börja jobba.

Skaffa ett liv.

Bli vuxen.

Jag är snart 18. Myndig.


Ibland vill jag sätta händerna framför ögonen och låtsas att jag går i tvåan. Jag vill vara kvar i tiden då  hur många tuggumin man kan få in i munnen är det viktigaste i hela världen.

Men ibland vill jag köra bil och köpa hus och jobba på kontor, skaffa ett eget barn att ta hand om. Ibland vill jag vara vuxen, ibland barn.


Men min tid hoppandes hopprep på skolgården är över och för varje dag som går kommer jag närmare kontorslivet.

Det är läskigt att tänka så.

Så jag gör som mamma säger att man ska göra; Jag tar en dag i taget!




Av Micaela - 26 mars 2012 12:14

Idag har jag haft innebandyträning. Det var ganska roligt idag för vi spelade match med killarna och det var kul!


Sen kom vi till skolan och efter ett misslyckat försök att prata med SYO så gick vi ner i cafeterian och köpte våfflor. Gott som tusan. Sen teater och nu väntar vi in lektion.


 

Av Micaela - 25 mars 2012 21:44

Ja nu är det alltså klart!

Jag kom med i Länslaget för 94orna!!

Är väldigt glad just nu. Har varit på helspänn hela dagen och hoppats att de inte skulle ringa mig.

Varje gång det har ringt på min telefon har jag blivit alldeles svettig.

Men de ringde inte mig och det betyder att jag är med i trúppen och ska åka till UMEÅ!!!


Dock åkte Rönnbys elitlag ur SM slutspelet idag. Mindre kul.


Men jag somnar glad bredvid min älskling inatt.


Sov gott!!

Av Micaela - 23 mars 2012 16:40

 Dagen idag har bestått av träning, shopping, syntest och snabbdejt med Ante.

 

Snart drar jag iväg till Kungsör och stannar där över natten. Övernattning med länslaget i en iskall sporthall. Tre matcher imorrn. Ska bli kul.

Så då vet ni vart jag är.


Ha en underbar helg och passa på att vara ute!!


Köpte dessa underbart söta shorts på Rut mfl. idag. 349kronor.

Har dock en påtaglig ångest över hur jag ska göra med dem.

Ska jag lämna tillbaks dem eller ska jag ha dem kvar...?

 



Av Micaela - 22 mars 2012 16:13



   

 

Ovido - Quiz & Flashcards