leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 22 mars 2012 15:50

Inleder detta inlägg med att skänka en tanke till alla sjuka.

Josefin och mamma, krya på er!


Mamma är i alla fall på bättringsvägen, smått nervvrakig av allt soffliggande och hostande. Skakiga ben och lite för lätt till skratt. Hon och jag har haft några hysteriska skrattanfall idag kan man säga. Och usch vilken träningsvärk som uppenbarar sig i magen efter tisdagens gym-pass.


Imorse var jag otroligt seg och trött. Ont i hela kroppen och bara väldigt trött.

Men solen och värmen lockade på mig så jag cyklade (CYKLADE) till skolan. Hur härligt lät inte det på en skala? Ärligt nu!


Ah hade en kort och bra svenskalektion i skolan och sedan var det lek på idrotten. Stannade en halvtimme och lekte svettbandy med några i klassen. Roligt! Ända tills jag fick en boll i ögat.. Ganska jobbigt läge att försöka hålla tårarna inne när man är med 5 killar, vill ju inte börja tjura precis.. Åkte hem efter det i alla fall. Eller ja, CYKLADE!


Efter en lång och ineffektiv dejt med matteboken och lite choklad är nu datorn framme igen.

Träning ikväll, så ligger planeringen just nu.


Bjuder på ett färskt men trött fotografi...

 



Av Micaela - 22 mars 2012 15:47


Känner för att dansa i vårsolen idag!!



Av Micaela - 21 mars 2012 21:30

 


Time 2 go 2 bed.

G00dNight Sweet  s

Av Micaela - 21 mars 2012 21:28

Att lyckas med sin idrott och nå eliten, bli en del av eliten. Det är lite som att klättra på ett väldigt högt berg. Om du inte sattsar 100% och hoppar när du måste, så trillar du ner. Och de stunder man tycker det går bättre för andra, det är de gångerna man har fått snö i skon. En efter en trillar de ner från berget, amatörerna. Men de som orkar kravla sig upp ända till toppen, det är de som förberett sig mest, de som har det medfött och de som tränat hårdast. Eliten

 

Av Micaela - 21 mars 2012 21:15

Vet fortfarande inte vad jag tycker om bloggandet, och jag tror inte det spelar någon roll heller om jag tänker efter..

Så jag fortsätter!


Nu sitter jag och är sjukt trött efter en underbar träning med laget. Vann småplansturnringen och fick kexchoklad  


Vill bara berätta att jag älskar dagens väder!

Var ute och tog en promenad innan träningen och herregud vilken sommar jag vandrade omkring i. Värmen och pilotbrillorna   


Är bara väldigt avundssjuk på småpluttarna på lågstadiet som kan uttnyttja vårvädret. När man gick i tvåan och slutade halv två varje dag och hade läxor på söndagar och bara tränade två gånger i veckan. Då kunde man vara ute och leka istället för att slösa halva livet på bussen, i skolan och i ett svettigt omklädningsrum.

Men såklart! Jag hade kunnat valt ett annat liv. Ett liv där lek och solpromenader fanns tid för.

Men som jag skrev tidigare idag, jag har ju valt. Livet mot toppen.


 


 

Av Micaela - 21 mars 2012 11:55

Vaknade upp i ett soligt Gäddeholm och åkte till skolan fulltankad med kärlek.

Har haft träningslära där vi diskuterat "talang till elit". Intressant!

God mat på lunchen.

Nu samhälllektion med Fagge.


Rätt okej.

Hörs.


Av Micaela - 21 mars 2012 11:35

Jag kom och tänka på en sak. På idrottande. Min idrott.


Det är många som vill bli bäst på sin idrott. Det finns bara ett fåtal som verkligen blir bäst.


Peter Forsberg

Annica Sörenstam

Björn Borg

Roger Federer

Carolina Klüft


Alla har de varit bäst.


Vad är det som gör de till de allra bästa i världseliten?


Jo de tränar extra mycket. Det är dem som står kvar på rangen och slår ut bollar när alla andra går hem. Det är dem som skaffar det dyraste gymkortet. Dem som tackar nej till födelsedagsfester och istället stannar hemma och vilar upp sig inför morgondagens tävling. Dem som sitter ensamma och gluffsar i sig middagen vid tio på kvällen när familjen sitter framför tvn, bara för att de tränat till sent.

 

Motivationen, viljan, omgivningen, stödet från skola, familj och tränare, livsstilen; hur man väljer att leva sitt liv. Prioriteringarna.


Det finns så mycket som skiljer de bästa från de näst bästa.

Sådanna små saker som betyder så mycket, som ingen utifrån märker.

Det är aldrig en slump att den som tränat mest har mest tur när det gäller.

Det är ju faktiskt detaljerna som gör skillnad!

 


Av Micaela - 20 mars 2012 21:19

Hallihallå!

Det är nog det fulaste man kan säga.. Hallihallå, tänk er en liten elak dagisfröken klockan 5 på morgonen som säger "hallihallå", usch. Tror aldrig jag tyckte om dagis egentligen. Minns det bara som en längtan bort.. Men men vad vet jag nu?!


Idag har jag sovit länge. Till 9.00 Tog det lugnt hemma på morgonen, gav min mor all kärlek jag kunde förmå mig till. Hon är fortfarande sjuk. Pallra mig iväg till skolan till en minst sagt svajjande känslomässigt situation. Inget mer med det. Hade en svenskalektion om referat och källor. Intressant. Tog tian ner på stan och väntade in pojken och drog ett gympass med honom. Ganska tråkigt. Omklädningsrummen på friskis är konstiga. Labyrinter typ. Skojjar inte! Tog femton hem till mig, laddade min mor med lite mera kärlek och packade om väskan. Blev upphämtade och utkörda till G-holm. Sprang en runda direkt och sedan in och åt mat. Gott och trevligt. En lång och skön dusch senare sitter jag här och slösar tid på detta. Hujeda mig!


Ah nu väntar väl tv och mys. Är väl värd det idag :)

Hallihallå!!

ah tror ni fattar...

 

Ovido - Quiz & Flashcards