leendemicaela

Alla inlägg under mars 2012

Av Micaela - 15 mars 2012 14:45

Har vart och fixat rälset på tandreg nu. Skönt att få kinden tillbaka, helt uppköttad är den iochförsig men den slipper ha en ståltråd som rispar varje sekund nu iaf.

När jag kom hem gjorde jag mackor med leverpastej och smörgåsgurka och drack oboy till det. Gott! Evigheter sedan jag drack oboy för jag tycker  man känner hur mycket socker som bara springer in i tänderna...

Aja, unnade mig idag då ;)

Ficknackspärr på köpet när jag skulle böja mig ner till oboyen i skafferiet... Ah aldrig mer oboy alltså!

Känner att allt konstigt drabbar mig nu; blödning i muskeln, migrän och nackspärr, hallå vad har jag gjort!?


Ja nu sitter jag här bänkad framför (eller bakom) datorn och funderar på en tupplur.. Ska iaf köra en riktig genomkörare vad det gäller internet, kolla bloggar, checka fb, läsa aftonbladet, kolla upp tider för träningar osv. Kanske glutta på lite kläder vi får se.


Ha det nice!

   

Klonad och redigerad! Toppen vi kör på det! Hörs!


Av Micaela - 15 mars 2012 12:40

Tjillivippen!


Riktig chilldag kan man kalla denna torsdag.

Började med att sitta av en svenska lektion med att lyssna på redovisningar, skönt att man blev klar med det i tisdags :)


Sedan var det dags för dans. Två tjejer i klassen, Olivia P och Linnea H, arrangerade idrottslektionen idag. Ingen av dem är dansare ändå så valde de att vi skulle dansa. De gjorde det riktigt bra och det var jättekul. Vi fick dela in oss i grupper och hitta på egna 8-taktdanser. Det var verligen skitkul och vi tjejer gjorde en hyffsad dans med en liten "rumpkick-avslutning" Haha fick bra med jubel där;)

Vi var nämligen tvungna att visa upp våra danser för hela klassen sedan och det var jättekul att se hur alla bjöd på sig själva och hade roligt.


Efter det blev det lunch med Sten och sedan skjuts hem.

Nu ska jag åka iväg till tandregleringen och klippa av en tråd som har blivit för lång. Skönt!!

Måste borsta tänderna först!

See ya!

Av Micaela - 14 mars 2012 21:12

Funderar starkt på dethär med blogg. Att blogga.

Jag har bloggat nu under en månad ungefär och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag vill skriva fina, djupa saker, Sådanna saker som jag gillar att skriva. Se hur bokstäverna bildar en ström av instängda känslor. Hur ont saker kan göra och hur vackert saker kan bli. Sånt som berör. Som ger folk tårar i ögonen.

Jag vill lägga ut egenfotograferade bilder på vackra mig i vackra miljöer, lite diskret proffsredigerat så att man får den där retro-feelingen.


Istället skriver jag på en blogg med stressfotografier som är plastredigerade och inte alls nå fina. På mig, inte så retro och inte så fint. Jag skriver slaviskt vad jag gör om dagarna. Är det någon som helst som bryr sig om det??!

Skulle inte tro det men samtidigt är det skönt att skriva. Skriva av sig. Kunna gå tillbaka och kolla hur det verkligen var den där första vårveckan 2012.

Så jag fortsätter skriva. Trots att det tar tid, tid som jag skulle kunna ligga på golvet och göra dedär 100 armhävningarna om dagen som jag dyrt och heligt lovat mig sjäv tusen gånger om. Istället sitter jag framför datorn som så många andra och hoppas på att någon liten myra ute i världen någonsin skulle bry sig om vad som händer i mitt liv.


Tack och hej!



Av Micaela - 14 mars 2012 21:04

Trött tjej landar hemma runt åtta.

Har tränat. Värdelöst. Gick inge bra alls för mig, förutom att mitt lag vann hela skiten! Haha...

När jag kom hem var Mormor och Berthel här igen, de ska skriva på om huset den här gången!
Medans jag satt och åt satt de också runt bordet och berättade en massa fräckisar.

Bjuder på ett exempel:

Det var en ung elefantpojke som var ute och gick i djunglen, han mötte en kamel och utbrast;" är det inte jobbigt att ha tuttarna på ryggen?!" Då svarade kamelen; "Ska du säga som har snoppen mitt i ansiktet".  Heheh jaa...


Ah nu ska jag ladda väskan för morgondagen, ser fram emot dansen på idrotten :)

Ska nog somna tidigt ikväll, inge plugg på ett tag, skönt!

Kanske glutta BigBrother? Vi får se.


Godnatt!  

Av Micaela - 14 mars 2012 11:50

 

Vi väntar på smhällslektionen!

 
Av Micaela - 14 mars 2012 10:02

Köpt macka och apelsin i cafeterian. Fyller på förrådet för att förhindra huvudvärken.

Ont i magen. Hajfena typ...


Fick nyss svar på en av ansökningarna till sommarjobb, det lät lovande!

Fick nyss reda på att jag fick A på träningsläraprovet.

Toppen!


Nu måste jag återgå till mina Fys- Mål och min Kapacitetsprofil som vi jobbar med på träningsläran. Roligt!


Jobbar med denna sötnos <3

 

Ganska så glad brutta faktiskt!

 


Av Micaela - 14 mars 2012 08:02

Goodmorning sunshines!


Jag sitter i skolan med Matthias, Linnea och Josefin. 

Vi väntar på träningslära, sedan Samhäll.

Ska ha seminarium på Samhällslektionen, om Mänskliga rättigheter.

Får läsa på lite innan lektionen så man är extra förberedd inför Seminariumet.

Nu har jag ont i magen- ni ba kbry. Tack!


På återseende

Bästa hälsningar

Ha en bra dag

Vi hörs

Ses

!

Av Micaela - 13 mars 2012 21:36


Att verkligen försöka se det positiva med livet. Att uppskatta de små sakerna och sätta din egna lilla guldkant på vardagen.


   

Vårkänslorna sprudlar i många av våra vinterkalla kroppar. Släpp ut dem, berätta för någon hur mycket denne betyder för dig!

 

Att ha drömmar är en bra början. Vad är din dröm? Se till att den blir sann!

Ovido - Quiz & Flashcards