leendemicaela

Alla inlägg under december 2012

Av Micaela - 20 december 2012 22:01

Betar av den ena ovärda timmen efter den andra i skolan såhär sista veckan innan jullov. Idag var det en timmes squaredance som man var tvungen att masa sig upp för. Kul iofs! Imorgon tar jag äntligen ledigt och det ska verkligen bli skönt.
Haft julklappsbyte med laget efter träningen och fått träffa tomten i förväg, julen är nära och jag gillar't!!
God natt på er kära nära

Av Micaela - 19 december 2012 15:43

Hej på er!!


Är helt klappslut i kroppen, har sovit en skvätt här på eftermiddagen. Det är precis som om proppen skulle ha gått!

Men snart är det dags och piggna till för det är träning ikväll. Tillbaka efter min förkylning och jag hoppas jag verkligen kan gå för fullt idag.


Har för övrigt kommit med i länslaget, klarat av min jobbiga tisdag (igår) och inte gjort så mycket mer.

Går mest och vakar in jullovet som får firas in på fredag. Imorgon har vi squaredance i en timme och på fredag är det någon julshow på schemat. Längtar till julafton! Maten, värmen, ljusen, sällskapet, godiset och presenterna. Snaaart!


Peace out!


 

Av Micaela - 17 december 2012 17:55

Har hamnat in på en fruktansvärt sorglig blogg.

En blogg om lilla Julia som drunknade i familjens pool i somras.

Och jag kan inte sluta läsa mammans förkrossande texter.

Och tårarna bara droppar nedför kinderna, jag kan inte hejda mig själv.

Det är så sorgligt.

http://minbebis.com/blogg/helena76/




Av Micaela - 17 december 2012 16:20

Tror minsann jag behövde bli riktigt bondförkyld för att få tid över för "det här".

Jag blev sjuk i torsdags och har sedan dess missat en skolträning, en länslagsträning, en match och ett skol-SM.

På fyra dagar. Men jag kan nåstan påstå att det varit värt det, vet inte vad jag hade tagit mig till utan all den tid jag nu fått chans att lägga ner på "det här".


"Det här" vill jag inte ens nämna med namn. Kan vara det värsta inom skolhistorien. Mitt sista historiaprov.


Gräver ner mig tills imorgon eftermiddag då jag får komma hem och jubla över att det sista skolarbetet för denna termin är avklarat. Har nämligen både "det här", matteprov och spanskaförhör imorgon och när man struntar i att ens plugga till matteprovet så tyder det på att "det här" är en sån jobbig j*vla grej som jag verkligen önskar jag slapp göra! 


Brb plugga  a r s e l e t  av mig...


 



Av Micaela - 15 december 2012 13:55

Jag och Andreas som små lintottar

    

Av Micaela - 14 december 2012 10:08

Hej på er!
Idag är jag och mamma hemma och myser. Jag har nämligen åkt på en förkylning med halsont och värk i hela kroppen (framförallt ryggen). Så jag passar på att slå in paket och titta på julkalendern och dricka te idag.
Och apropå julkalendern så missade jag tyvärr gårdagens spännande avsnitt och nu känner jag mig mer lost än någonsin!
Och apropå igår fick jag fira lucia två gånger i år, en gång framför tv:n på morgonen med lussebullar och pepparkakor och en gång irl i skolans aula. Det var fint båda gångerna

Ni får ha en trevlig fredag och se för guds skull till att hålla er friska för det suger att vara sjuk!!

Av Micaela - 11 december 2012 18:53

Vilken dag va?!!

Har inte du ont i huvudet nu? Det tillochmed stramar i mina kinder.

Vi har haft så fruktansvärt roligt idag vi två!

Och vi har spridit glädje åt många kan jag tänka mig. Vi har fått kommentarer i korridoren om vår ständiga glädje och smittande leende. Som vi bär på, i princip vareviga dag!

Det finns säkert dem som irriterade sig på oss idag, att vi skrattade högt hela tiden och det är möjligt att vi retade gallfeber på någon bitter stackars människa. Men vi gladde många medans vi själva kippade efter luft mellan skrattattackerna.

Och jag vill tacka dig för en väldigt rolig dag kompis, vi gör om det imorrn igen va?

 


Av Micaela - 11 december 2012 18:34

Hej alla nära och kära, blonda och  brunetter, smala och tjocka, fina och fula och alla därimellan.

Jag vill bara uttrycka mig om detta med pepparkaksgubbar och att man inte skulle få vara utklädd till pepparkaksgubbe på lucia. Mina åsikter är att jag:

1. Tycker att det är en fruktansvärt löjlig liknelse.

2. Älskar pepparkakor. (Speciellt mor Annas eller vad de heter..)

3. Aldrig har förknippat en kaka med en hudfärg på människor.


Så då var det över, precis som debatten. Fick ju inte så stort gensvar hos folket med det förbudet så jag är väl lite efter som skriver om detta nu men vad är det nu man säger, "Bättre sent än aldrig".


Och hur är det med mig då? Varför har inte jag skrivit i detta forum på några timmar? Jo tack jag mår fint, jag är mätt och nykissad och har rapat efter maten, typ.. Och ja jag har en del för mig nuförtiden vilket resulterar i stillastående dokumentering om min livssituation via internet. Alltså jag har haft fullt upp och varit tvungen att bortprioritera blöggish.


Jag har nämligen både hunnit med att  handla julgran, träna med länslaget, städat lite, bakat julgodis, gått hundpromenader, gått i skolan, tränat innebandy och handlat ny innebandyklubba. Därimellan har jag sett till att äta, sova och spela mobilspel. Allt detta på bara några dar!


Så nu är det väl dags att ta tag i det hemska historieplugget som jag har prov i om en vecka.

Apropå vecka, igår var det exakt två veckor kvar till julafton!!

Jag känner bara för att gå i ide och sova mig igenom dessa två veckor...


 

Ovido - Quiz & Flashcards