leendemicaela

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Hey do you remember

Av Micaela - 22 mars 2013 16:14

Hej på er!

Jag har haft en helt okej vecka med mycket att göra i skolan och lite problem med kraven på mig själv. Har en del jag vill hinna med rent skolmässigt och som den person jag är vill jag alltid göra mitt bästa. Även om det inte är läxor så vill jag gärna ta hem och hinna arbeta med vissa saker för att jag lättare ska kunna förstå och lära mig dom senare. Det krockar ibland med allt det andra i livet och vissa gånger slutar det med tårar på kinderna.


Imorse när jag klev ur duschen märkte jag att det flimrade framför ena ögat. Jag förstod direkt vad det var och gick till köket för två alvedon. Skulle peta i mig frukost innan det var dags att gå till sängs igen och min vana trogen ville jag läsa tidningen till. Det gick såklart inte eftersom flimret framför ögat blivit värre och när jag hade ätit klart var det bara att gå och lägga sig igen. Typiskt migränanfall. Vaknade kvart i elva igen, gjorde mig iordning och drog iväg på ett matteprov. Har fortfarande ont i huvudet och känner mig ganska slut men det spelar ingen roll.


Denna helg finns det nämligen inte plats för något annat än innebandy. Vi har match ikväll, två matcher i Falun imorgon och två träningar på söndag- allt med länslaget. Det känns tungt nu men det kommer säkert bli jättekul och om detta är vad som krävs för att ta SM-guld har jag ingenting emot det.


Vill egentligen skriva lite djupare inlägg här, känner att jag är inne i en bra period för det men tyvärr finns inte tiden. Jag vill skriva om våren som aldrig kom och om hjärtan som inte väljer, och om folk som går förbi köksfönstret utan att se in. Får se, kanske kommer något djupt snart.

Kram på er!

 




 
 
Ingen bild

fridmanskog.se

24 mars 2013 08:27

Låter som du är din mors dotter....Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards