leendemicaela

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

We put hopelessness aside

Av Micaela - 26 mars 2013 19:12

God kväll kära fina.


Ni ska bara veta vilken fantastiskt vidrig dag jag hade igår!

Till och börja med var jag totalt nerkörd mentalt efter helgen och dessutom väldigt trött rent fysiskt efter helgen. Till råga på det hade jag kvar huvudvärken som aldrig riktigt lade sig efter fredagens migrän, ont i halsen och mensvärk. I sånna lägen krävs det ingen hård putt för att falla och efter ett pissdåligt betyg på en matteuppgift var det kört. Verkligen allt gick emot mig igår. Humöret var nere i botten och när jag kom hem bröt jag verkligen ihop med tårar och skratt samtidigt. Det är så jag gör när jag kraschar haha. Jag skrattar och gråter samtidigt och det blir lite jobbig stämning runtomkring för folk vet inte hur man hanterar ett psykbryt. Men det var som vanligt min kära familj som fick ta den stora smällen och de börjar bli vana vid det här laget.


Idag däremot har det varit sol, lite varmare än förra veckan och ingen huvudvärk har förstört min dag. Har klarat av ett svenskaprov och överlevt en mattelektion. Ätit en gnutta påskbuffé och tyckt att tiden gick fort på en spanskalektion. Idag mår jag bättre. Jag har rett ut den lilla problematiken som uppstod kring sommarjobb och även insett att jag har fått andrum att komma i fas med skolan i och med påsklovets ankomst. Hjärtat har börjat hitta tillbaka till min flammiga kropp och jag känner mig mer och mer säker.


Nu ska jag bara ta det lugnt för det är vad jag behöver just nu. Ska kolla igen ett avsnitt från Pluras kök när Oskar Linnros var på besök (gillar ju den karln) (Oskar alltså!!)


Så idag sänder jag varma kramar ut i cyber för jag vet att oavsett hur fort det svänger i livet så får man stanna på toppen ett tag om man vill.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards