leendemicaela

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

För vi vet nog inte riktigt vad vi gör alla gånger

Av Micaela - 9 december 2013 15:04

Kämpar på med allt. Har en hel del skoluppgifter att bocka av, en massa jävla tentor och skrivuppgifter nu innan jullovet. Känns som vanligt övermäktigt men jag kommer väl klara det denna gång också.


Annars flyter livet på, jobbigt på hjärtfronten ibland men i övrigt kan jag icke klaga.

Har dessutom aldrig varit med om en sjukare eftermiddag i hela mitt liv.

Det började med att vi  efter skolan stod och skrattade åt en bil som blivit inparkerad mellan massa andra bilar på skolparkeringen, tills Linnea utbrister: Fan, det är min bil.

Så vi samlas en hel klunga tillslut och försöker lista ut hur man flyttar på en parkerad volvo v70 med handbromsen ilagd utan att förstöra den...

Det var totalt kaos och efter en stund inser vi att vi inte kan lösa ekvationen på plats så vi drar därifrån. Helt plötsligt befinner jag mig i Felix föräldrars bil, inklämd mellan Vanessa och Linnea, med själva Felix i en gul bil framför oss och med Tamit som våran chaffuör  (Tamit, som förövrigt klarat uppkörningen max tre timmar tidigare)!! Hade inte kunnat vara med om något mer random, tror vi åkte runt hela stan sådär.


Men all heder åt Felix som styrde upp situationen och skjutsade hem Linnea. Och mig!


Nu väntas såklart plugg. Kanske lite mat i magen och sen måndagsfys plus träning. På återseende!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards