leendemicaela

Alla inlägg under september 2012

Av Micaela - 22 september 2012 15:29

Idag är det äntligenäntligen dags! Så många gånger man har tränat för dethär, så många timmar som är nedlagda på förberedelserna inför dethär. Så många psyken som är inställda på dethär. Och idag är det äntligen dags. Idag börjar kampen och vi ska göra allt för att vinna. Vi är i division 1 för att stanna!

Seriepremiär i Kristiansborghallen mot Sjöstad idag klockan 18:15!

Av Micaela - 21 september 2012 14:27


 

Av Micaela - 21 september 2012 14:17

Idag är det äntligen fredag!


Har i vanlig ordning tränat innebandy denna fredagsmorgon och efter det var det lite kvar-häng i hallen innan det var dags att ta bästis i handen och traska ner på stan. Gick å köpte en ny innebandyklubba på Assist och är såklart jätteglad för det! Hann köpa med mig en påse med godis också innan det var tid att åka hem och laga en kaloribomb till lunch med Ideal makaroner i mängder. Åh det är seriepremiär imorgon!!!

   


Av Micaela - 20 september 2012 16:50

Av Micaela - 20 september 2012 16:17

Vill klippa av mig håret, slinga in lite blondin i huvudet igen och få ett fräscht och volymiöst hår!

Vill typ se ut såhär:

   


Vill ju i och för sig inte bara ha hennes hår, Heidi Klum kan vi bara byta ansikte?!



Av Micaela - 20 september 2012 15:49

 


En stor lättnad har intagit min själ då jag för cirka 1,5 h sedan insåg att veckans plugg är avklarat. Har inget betungande skolarbete som måste göras i helgen vilket känns enormt skönt!

Sitter nu alltså och trycker i mig mellanmål så att jag ska orka vara aktiv på träningen lite senare. Vi ska öva boxplay/powerplay, frislag och sånt så det blir nog ganska lugnt.  Börjar också kunna fokusera på seriepremiären som är på lördag klockan sex i K-borg, åh så roligt!


Mitt största (och nog fan den enda) problem just nu är att jag precis la min tröja i en leverpastejsmörgås.. Tänk vad det svänger fort, jag menar igår kunde jag rabbla upp minst 15 problem på rak arm och idag är det bara solsken!



.


Av Micaela - 19 september 2012 16:12

Ni vet väl att en guldfisk har 4 sekunders minne? Jag känner mig som en guldfisk just nu.

Igår glömde jag skor, tofs och hänglås när jag skulle till gymmet, idag glömde jag en bok jag skulle ge till Linnea och det är bara en liten del av alla saker jag glömmer. Jag litar inte längre på mig själv och blir alltid jättenervös när jag kommer fram till skolan på mornarna för jag tänker om vi verkligen börjar den tiden och verkligen ska vara på den platsen osv.


Nu håller alarmet på mobilen på och ringer hela tiden för jag har lagt in saker som jag ska komma ihåg, till exempel att skicka in engelska uppsatsen.

Att vi har engelska tal imorrn kommer jag dock inte glömma. Att jag typ är ensam tjej i min grupp glömmer jag inte heller. Och att jag inte har ett färdigt tal och ingen tid att plugga känns för tillfället bara för jobbigt.


Så vad passar bättre en dag som denna än en fiskbild på ett fejksmile?

Dränker mig i sorg, hörs på botten!

/Fishy


 


Av Micaela - 18 september 2012 07:20

Historiaprov nu på morgonen, wish me luck!

 


Ovido - Quiz & Flashcards