leendemicaela

Alla inlägg under augusti 2012

Av Micaela - 25 augusti 2012 15:21

Goddag!
Idag kan man säga att jag har bränt lönen... Nejdå inte helt, men shoppat har jag!

Måste bara få påstå att City Birds är bäst! De har haft total utfärsäljning i månader nu för att de ska lägga ner butiken och ändå har de fortfarande ett grymt utbud! Fick med mig ett par uberläckra vinterkängor därifrån idag och eftersom de var lite stora köpte jag en värmande iläggsula också- hela kalaset stannade på ynka 236 kronor och jag är jättenöjd!

Nu har jag precis ätit och strax är det dags för powerwalk med mina EasyTone!!

Av Micaela - 24 augusti 2012 18:13

Okej nu har jag börjat på detta inlägg TVÅ gånger!! Båda gångerna har jag börjat med att berätta vilken underbar dag detta är och på vilket underbart humör jag är på idag. Och så har jag skrivit otaliga rader om allt som varit så bra idag. Men nu har inlägget raderats TVÅ gånger mitt när jag sitter och skriver!!


Så detta blir kort!

Har gått i skolan några timmar, gymmat och köpt Reebok EasyTone skor och löpartights.


Blir ensam ikväll så jag ska unna mig riktigt god choklad, morgondagen är fullspäckad.


Kram!


   

Av Micaela - 23 augusti 2012 16:04

2012 var sommaren då jag jobbade för första gången i mitt liv.

2012 var sommaren jag började gymma regelbundet.

2012 var sommaren då jag besteg Sveriges högsta berg.

2012 var sommaren då jag aldrig badade (I Sverige).

2012 var sommaren då jag gick omkring med ett ärr på vänstra låret på grund av att jag några månader tidigare misslyckats med ett slagskott på specialidrottsträningen och rivit mig själv.

2012 var sommaren då jag för första gången i mitt liv körde bil på trafikerade vägar.

2012 var sommaren som alla påstår regnade bort.


                                                      

Av Micaela - 23 augusti 2012 15:48

Mäktiga, vackra kvinna!

Av Micaela - 23 augusti 2012 15:35

Hej på er trogna!

Skolan har dragit igång med all sin kraft, vilket innebär att man lämnar huset på morgonen med pigga ögonlock och kommer hem igen på eftermiddagarna med huvudvärk och värk i kinderna.


Denna första vecka har bestått av lite upprop och kursinformation under den första dagen, då vi även fick reda på att våran käre klassmentor/idrottslärare/samhällslärare inte ska ha kvar oss som sin klass och vi ska inte ha några lektioner med honom heller under detta år.. Nähä tack Widenska, tack!


Vi har fått ett tufft men helt okej schema, jag hade inte väntat mig att det skulle vara någon hit direkt men vi har fortfarande kvar våra tidiga fredagar till skillnad från några andra stackare! Annars är det i princip 8-16 som gäller.

Och en bra nyhet; på onsdagarna håller vi hus på Rocklunda, vilket innebär restaurangmat BAAAM!


Har spenderat denna dag i Friidrottshallen och testat på allt från häcklöpning och tresteg till slägga och höjdhopp.

Hoppade 1,30 högt och kände mig nöjd med det!

Och så var det såklart klasskamp i slutet, där min kära klass tog hem vinsten!


Saknar dock min andra halva Josefin som tyvärr åkt på sjukdom, inte okej!

Men vi gratulerar henne till Landslagslägret på Bosön som kom som ett bra brev på posten, härligt stjärnan!


 

Av Micaela - 19 augusti 2012 23:08

Jag och mina fötter går och lägger oss nu, de hälsar godnatt, stortårna alltså! Mobilbloggar nämligen direkt från bingen.
Så godnatt mina nära och kära och er enstaka själar jag inte känner, sov gott allihopa!

Av Micaela - 19 augusti 2012 18:40

Tog en cykeltur med familjen här på eftermiddagen/kvällskvisten, ut på landet bar det av.

 


Av Micaela - 19 augusti 2012 18:31

Ovido - Quiz & Flashcards