leendemicaela

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

~~~~~~~~Det är du som väljer vem du är~~~~~~~~~~

Av Micaela - 15 januari 2013 19:26

 Jag satte precis som vanligt upp något slags tyst nyårslöfte med mig själv att sluta äta godis och träna mer osv.

Jag skulle få dendär platta magen i år.

Men idag kom jag på en sak!!

VEM blir glad om jag låter bli att äta godis?

VEM blir glad om jag tränar mer?

Ingen annan skulle egentligen bry sig,

Det är för min skull jag skulle göra dem sakerna.


 Jag har inget mellanrum mellan låren och min mage har väl aldrig varit så platt som jag egentligen hade kunnat önskat. Men vafan!

Jag spelar innebandy på elitnivå och tränar cirka 10 träningspass i veckan.

Varför ska jag träna mer? Räcker inte tio pass i veckan?

Varför ska jag hålla igen ibland när det enda jag egentligen vill är att köpa en godispåse.

Jag är en riktig sucker för smågodis.


Jag ska acceptera mig för den jag väljer att vara. Klart jag kan välja att träna tjugo gånger i veckan och aldrig mer äta en godisbit i hela mitt liv. Men jag har valt att träna runt tio pass i veckan, unna mig en godispåse då och då och resultatet kanske inte blir ett mellanrum mellan låren men JAG blir fan så mycket lyckligare av det.

Och det är ju för MIN egen skull jag väljer.



DET     är mitt nya nyårlöfte!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards