leendemicaela

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Micaela - 28 december 2014 21:24

Så var julen över. Fort går det.

Jag har haft en jättemysig jul med släkt, familj, mat och paket- precis som vanligt.


På julaftonsmorgonen åkte jag och mamma ut i spåret och jag lyckades avverka 6 km.

Det var en helt fantastisk julaftonsmorgon!


 


Efter springrundan blev det grötfrukost, dusch, paketöppning och sedan var det igång med Kalle Anka och julmiddag.

 


Dagen efter är ju alltid så mysig, när man får vakna och gå upp och verkligen titta på alla paket man fick. Testpacka nya ryggsäcken, spika upp anslagstavlan (jag fick en superfin anslagstavla i form av ett hjärta, måste visa den senare!) och massa annat plock och gott. På kvällen var de äntligen dags att åka till Bjurhovda och träffa fina Amanda. Hon var hemma från Holland och vi träffades en massa tjejer hemma hos henne och snackade, kramades, skrattade och drack vin tillsammans. Som jag hade längtat efter min alldeles egna Holland-pingla!! Efter ett tag tog vi taxi ner på stan för att dansa. Och tro mig, det gjorde jag. Hade ungefär den roligaste kvällen på hur länge som helst. Träffade massor av gamla bekanta och kramades väl med halva Västerås kändes det som. Efter att jag och Josefin tröttnat på att dansa och trängas med folk gick vi vidare till en annan bar. Och där satt typ den andra halvan av Västerås befolkning. Träffade på så himla många gamla vänner från gymnasiet och det var superkul! 

Först vid tretiden lade jag mitt huvud på kudden, väldigt trött men mycket lycklig.


         


Nu är dock julen över för denna gången och jag har klivit in i den såkallade tentabubblan. Har planerat min tid de kommande veckorna och lagt upp 50 timmar europarätt och 56 timmar statsrätt, fram till 15:e januari. 106 timmar intensiv juridik under cirka 2 veckor, hoppas verkligen det räcker till att klara detta! Kämpa Mickan.


 


Ovido - Quiz & Flashcards