leendemicaela

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Stockholm håller andan

Av Micaela - 16 januari 2015 11:11

Okej kommer leka dramaqueen nu men HEJ JAG HAR ÖVERLEVT!!!

Jag har överlevt tentaperioden from hell. Applåder tack?

Har suttit från tidig morgon till sen kväll och läst och pluggat till dessa två tentor.

Går fortfarade runt och bär på skrivbordsstolen som har fastnat i a r s l e t efter alla timmar vid skrivbordet.

Har bitit bort alla nagelband samt tuggat upp sår på insidan av kinderna pga stress/ångest osv. 

Plus att jag, as usual, forever kommer få leva med min huvudvärk (som inte direkt mår bättre av gamnacke och 2513769 meter text om dagen). 

Men det är över nuuuu och jag kommer ihåg alla dagar med dig, det är över nuuuu!


Vill ni veta vad som hänt då?

     

 


Jag har varit med om massa äventyr! Först var jag på tripp till Stockholm och åkte pendeltåg och buss och hela faderullan för att ta mig till Veronica i Skogås och fira hennes 20 årsdag. Vi åkte gokart och jag kom absolut tvärsist. Jag fick träffa alla hennes vänner och vi åt middag och hann leka några lekar innan det var dags för mig att kramas hejdå och ta mig hem till Vässan igen. 

Dagen efter åkte jag och mamma ut till skogen för promenad/löprunda. När vi kliver ur bilen där på grusplanen hör jag hur däcket pyser och punkteringen var ett faktum. Vi fick ringa på förstärkning och stans modigaste grabbar kom och räddade oss! En hel spik satt fast i däcket haha!


   

Ah och sedan har jag, dra på trisso, spelat en hel del innebandy!


 

Men mest har det sett ut såhär....



   

Här har ni tentaångesten personifierad. Det här är jag, på tåget i måndags. Påväg till min första tenta för veckan.

Mår lite bättre idag. Nu ska jag planera min 20-årsdag, sälja kurslitteratur och bli superrik och kanse kosta på mig ett gympass. Första terminen på univeritet är gjord och nu är jag ledig tills på tisdag, jag kallar det jullov men ni får kalla det vad ni vill.





 
 
Göran Elmertoft

Göran Elmertoft

16 januari 2015 12:21

Lycka till med tentan. Jag har själv suttit med samma.

http://www.mondoblog.se/goranpgotoguy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards