leendemicaela

Alla inlägg under januari 2013

Av Micaela - 11 januari 2013 10:42

Det sägs att den som gråter sällan gråter för att den är svag utan för att den har varit stark alltför länge.

Av Micaela - 9 januari 2013 23:00

Av Micaela - 9 januari 2013 23:00

På några timmar har jag vänt mitt duggiga humör till ett strålande jävla kvitter. Tack vare 1,5 timme i Kristiansborgshallen med mina tigrar. Träningen började inte alls bra för min del, det var knökfullt i omklädningsrummet när jag kom dit så det blev golvplats och sedan rullade det på med skavsår, tandvärk, dåliga bollträffar och felpass. Men en bit in i träningen började det vända och efter en
Dunderbra insats från hela min kedja på tvåmålet och en hel del beröm kände jag mig bäst i världen igen!

Blir nog inga problem att somna ikväll..

Av Micaela - 9 januari 2013 17:27

Fick en bild på mig från x antal år sedan idag. En nöjd seriesegrare om jag inte minns fel, söt!

Av Micaela - 9 januari 2013 16:36

Jag går omkring och är ganska orolig för mig själv. Har aldrig varit såhär förut.

Jag blir jätte arg och förbannad ibland så att jag vill springa ut ur min egen kropp.

Jag har ont men bryr mig inte så mycket om det.

Jag har svårt att komma in i vardagens tider och är en typisk trött tonåring.

Jag vet inte vad jag vill just nu, vad betyder det att leva i nuet?



Har haft en lugn dag idag tak och lov. Slutade skolan tidigt och fick komma hem och spendera resten av dagen här i mysiga hörnan. Det stör mig dock att jag snart måste gaska upp mig och ge mig iväg på träning.

Hörs!

 



Av Micaela - 7 januari 2013 23:20

Hej på er!
Här ligger jag och funderar på om jag överhuvudtaget kommer få någon sömn inatt. Det borde egentligen inte vara några problem eftersom det är första dagen efter ett lov men jag har så ont i tänderna och hela munnen så jag vet nog inte riktigt vart jag ska ta vägen. Var då en sväng hos tandregleringen idag och drog till tisarna, därav den jobbiga situationen i muntrakten..

Har även hunnit med en skoldag, en film, en länslagsträff och en tv-match. Såg Rönnby spöa Pixbo med sköna 7-1 inför tv-kameror å allt. Kul!
Apropå kul så längtar jag nästan tills imorrn när jag får träffa klassen igen! Så braiga är dem!!

Av Micaela - 6 januari 2013 22:09

JAAAAA!! Västmanlands killar vann över Stockholm i finalen och bärgade hem SM guldet dit innebandyn startade!

Så himla häftigt av dem att orka stå över Stockholms storhet och bara lugnt och fint spela hem finalen, överlägset!


Jag och Josefin såg som sagt sista perioden av finalen från hennes mobil på löpbandet och fick fira guldet med ett litet glädjerus direkt på plats.

Direkt efter gymmet bar det nämligen av till Bombardier för att bygga golv till Tv-matchen imorgon mellan Rönnby-Pixbo.


Åh det är väldigt mycket innebandy nu, och i och med killarnas guld i Umeå längtar jag väldigt mycket till mitten av april då det är min sista chans att vinna guld för Västmanland..


Men nu är det dags för en hel natts sömn för  imorgon är det skola igen, back to buisness....


 

Av Micaela - 6 januari 2013 11:49

Hejsan!

Alla ni som "don´t give a shit" om innebandy bör snarast leta upp krysset uppe i högra hörnet.

För detta kommer bli innebandytätt- promise!


Inleder detta inlägg med att berätta att gårdagen var ganska rolig, innebandymässigt. Vi mötte nämligen serieledarna på hemmaplan och vi gav dem en rejäl åktur vill jag säga. Tyvärr räckte vi inte till målmässigt då dem tillslut vann med 4-2 men hujeda mig så bra vi var. Tyvärr blev vi poänglösa och det är ju fruktansvärt surt när man vet att man kan vinna! Men vi fick ett kvitto på vår styrka åtminstonde.


Var lite tjurig efter matchen men en kväll i soffan med familjen framför Mamma Mia kan göra underverk. Kvällen avslutades nämligen med dans och sång från min och mammas sida när vi frenetiskt försökte härma vissa scener ur denna fantastiska film!


Mitt absolut bästa innebandyminne är från Distriktslags SM f 15 i Karlstad för två år sedan. Vi blev bahandlade som riktiga stjärnor med massörer, konferenser och en helt egen fangrupp och jag kommer aldrig glömma det. Så fort vi visade oss i arenan började föräldrarna på läktaren vissla och tuta och vi hade verkligen stjärnstatus haha! Vi hade så himla roligt och kom på tredje plats med en bronsmedalj runt halsen.


I år är det nya femtonåringar som gör upp om medaljerna och i år avgörs det uppe i Umeå. Västmanlands duktiga killar har tagit sig till final och spelar om guldmedaljen på SVT play klockan två idag!! Jag och Josefin ska se den sista perioden från löpbandet på gymmet haha. Älska dagens teknik och heja Västmanland!!



Här är en bild från mitt Distriktslags SM flickor 15. Förra året missade jag flickor 17 SM eftersom jag blev influensasjuk men i år får ingenting sätta stopp för mig. Jag går på Mivitotal från och med idag till och med den 11:e april. Ses i Helsingbooorg!

 


Ovido - Quiz & Flashcards