leendemicaela

Alla inlägg under januari 2013

Av Micaela - 3 januari 2013 16:53

Åh vilken dag!

Först och främst vill jag lyfta denna 3:e januari, vilken dag för svensk del.

Först Charlotte Kalla som gör ett riktigt mästerlopp på skidor och äter upp alla andra tävlande.

Och sedan har jag nyss sett när småkronorna vann semifinalen i junior VM över Ryssland på straffar!!!

Och i och med att Sverige tog sig till final i jVM krockar våran match mot Hässelby på lördag med finalen.. Vilket i sin tur innebär att Rönnby förlorar 80 kronor i entréavgift eftersom min mormor och morfar blir hemma i tv-soffan och kollar juniorkronor istället för småtigrar. Fullt förståeligt men mycket tråkigt att missa finalen.


Jag i min tur har ägnat de två senaste dagarna åt mitt rum. Har rensat kläder, böcker och annat sjukt onödigt och kastat en hel del så nu känns rummet fräscht och redo för ett nytt år. Även jag känner mig fräsch och harmonisk eftersom jag trivs i mitt rum.


Nä nu ska jag svida om till träningskläder och gå ner och springa gärnet på träningen. Höres!  


Av Micaela - 2 januari 2013 23:35

Av Micaela - 2 januari 2013 15:47

Idag har jag exakt en månad kvar av mitt sjuttonåriga liv. Snart snart snart snart blir jag 18 år och myndig!!


Och apropå snart.. Om 11 dagar firar jag och käfträlset ett år tillsammans, inget att fira egentligen eftersom jag hatar min järnväg.


Men jag säger det igen; EN MÅNAD iiiiih!


 


Av Micaela - 1 januari 2013 22:20

Det lite överskattade nyåret firades in med de allra närmaste och det var en mycket lugn tillställning som passade mig och min inställning alldeles utmärkt. Har känt mig mindre positiv och faktiskt varit ganska dissig till detta sifferbyte. 2013 låter som ett fult år i mina öron och jag tycker att 2012 har varit ett riktigt bra år!


Men nu har det nya året haft sin första dag och äntligen har den klassiska "detta år ska jag-inspirationen" infunnit sig hos mig. Jag känner mig taggad för ett nytt år med nya roliga saker att uppleva och växa in i och jag längtar till att få ta tag i mig själv sådär som man gör runt nyår. Jag tänkte därför ägna morgondagen åt att göra ett 2013-collage. Ett collage om mitt nya, fräscha år som jag har framför mig och som ska bli det bästa året hittils i mitt liv.


Tack 2012


                                             

Ovido - Quiz & Flashcards