leendemicaela

Alla inlägg under oktober 2013

Av Micaela - 13 oktober 2013 20:45

Sitter och kollar igenom Andreas bilder på datorn. Charmig flickvän han har.......


           

Av Micaela - 13 oktober 2013 20:33

Japp payback för veckans toppenhumör kom idag. Gått omkring och känt mig allmänt off pist. Det enda rätta var då att cykla uppför backen och bränna lite stålar.


Denna ansträngande vecka har bestått av allt från skoluppgifter, två körlektioner, ett derby, en JSM match, en nattorientering och så en vardag därimellan. Inte så konstigt kanske att humöret ballade ur idag. 


Har haft finbesök från Falun över helgen och just nu befinner jag mig hemma hos den minst störiga människa jag känner, Andreas. Han är ju rätt bra trots allt.


Hoppas på att denna vecka ska glida lite lungt och obemärkt förbi så att man hinner hämta andan.

Kram på eder kära vänner!



(Det blir en snodd bild från Josefins instagram som får stå för underhållningen denna söndagskväll)

     

Av Micaela - 9 oktober 2013 08:45

Ja, Veronica Maggios nya album rullar het på min spellista. Det är ett som är sant.


Vecka 41 är här, jobbiga-veckan i skolan. Vi hade så mycket inför denna skolvecka, det var prov, inlämningar, seminarier, redovisningar osv och jag hade börjat fundera på om jag verkligen skulle mäkta med alltsammans. Nu har jag endast en redovisning och en inlämning kvar denna vecka och jag är helt ledig idag och vi börjar vid lunch imorgon. Så börjar helt enkelt pejla läget.


Dock ljög jag nyss när jag skrev att jag är helt ledig idag. Jag börjar klockan 20:00 ikväll. Widénska har dragit till med något som kallas nattorientering. Alltså orientering på natten. Vi ska springa omkring i smågrupper i skogen med pannlampor och kartor.. Brukar ta en sex/sju timmar sägs det. Hmm..


Vågar knappt andas nuförtiden, jag vet  ju att man måste ha något om man ska kunna förlora och just nu har jag lite att förlora. Är livrädd för att råka njuta för mycket av min situation, vill behålla ödmjukheten så att inte mattan rycks undan och jag tappar allt jag har. Livsvikitigt


Vann förövrigt derbyt över Köping igår, en förbannat skön vinst som vi fick kriga till oss.

Nu: andra säsongen av Eva & Adam


 

Av Micaela - 5 oktober 2013 10:27

Min älskade familj! Vad vore jag utan er? Inte mycket mer en planlös amöba. Tror vi en av dedär familjerna som är så otroligt starka tillsammans att inte ens diamanter kan skära våra band.
Hursomhelst, ni är bland det vackraste jag vet. Jag älskar er

Av Micaela - 2 oktober 2013 12:45

Dagsform: under normal.

Är sådär halvsjuk, snorig, huvudvärkig och hängig. Inga allvarliga symtom men tillräckligt för att fälla hela människan.

Som ett krokben. Löjligt men fällande.

Ligger som en klubbad säl och har noll ork, noll inspiration, noll vilja och 100% livslust. Orkar verkligen ingeting idag och det är inte alls bra med tanke på hur förbenat mycket jag skulle behöva göra! Har plugg så att jag skulle kunna sysselsätta en hel armé, okej svag överdrift men ni fattar. Har inte tid att ligga här i sängen och kolla på gamla Eva&Adam avsnitt. Svtplay har öppnat arkivet, sänder massa nostagiska, gamla slagdängor. Trevligt för oss slappisar vars ben vägrar bära oss från sängen.


Här har ni en demonstartion på hur min tillvaro ser ut.

Mvh

Däckad

 

Ovido - Quiz & Flashcards