leendemicaela

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Micaela - 12 november 2014 19:47

Idag har jag åkt tunnelbana i onödan, trampat snett på perrongen och hoppat över ett gympass.

Det lät ju inte så roligt. Låt mig pröva ur ett annat perspektiv..

Idag har jag fikat på ett jättemysigt café i Gamla stan med supertrevliga Sofie, varit jätteduktig med läxan och gått ut med hunden. Man kan ju välja hur man vill se på saken.


Detdär med att jag åkt tunnelbana i onödan är bara nästan sant, jag bytte egentligen bara linje fastän jag inte hade behövt det. Inte alltid så himla lätt att förstå alla kartor och streck och grönt och blått osv. Men fram kom jag, i god tid dessutom.


Att jag trampade snett på perrongen skyller jag endast på mina platåboots. Seriously.


Ja, jag hoppade över ett gympass men ska gottgöra det med att gå ut och springa en mil så fort jag har smält middagen.


Dendär fikan med supertrevliga Sofie var såklart supertrevlig. Och supermysig. Vi drack te och jag åt en apelsin istället för en massa kakor och så pratade vi om allt från vräkiga stockholmare till självgoda stockholmare. Vi pratade mycket om mentaliteten bland majoriteten av oss nya juriststudenter, det är lite mycket duktighetsyta ibland kan vi tycka. Alla är störst, bäst och vackrast och kan nästan allt, enligt de själva alltså..

Nog om det, vi bestämde att vi skulle köra toughest i maj nästa år och håller på och drar med hela Jiken-klassen på det. Toughest är en 8 km lång bana med en massa jobbiga hinder i vägen. Ett djävulslopp egentligen. Kan det bli roligare?


Ja och så har jag, för en gångs skull, varit skitduktig med dagens läxa. Är redan klar. Och jag tror jag har rätt på mina frågor. Och jag tror jag har svarat utförligt och nyanserat. Men vem vet, jag kan lika gärna vara ute och cykla någonstans. Det är ju inte helt ovanligt..


Och apropå rubriken. Jag har hittat vinkeln gott folk. Är den inte bedårande så säg?

 

Ovido - Quiz & Flashcards