leendemicaela

Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Stormöte i gympasalen

Av Micaela - 7 december 2014 15:40

Måste berätta om mitt torsdagsäventyr.


Vi samlades vid 18-tiden  hemma hos Sofie i Råcksta och började laga tacos. Tacosen övergick till glögg och pepparkakor och köksstolarna byttes ut mot vardagsrumssoffan. Glöggen byttes snart mot vin och ännu mer trevligt folk. Som vanligt när man har roligt rann tiden iväg och vi fick bråttom till t-banan. Det är gratis inträde för studenter på Sturecompagniet fram tills kl 24:00 på torsdagskvällar. Vi anlände snyggt och prydligt 23:55 med andan i halsen. Spenderade 30 minuter i Sveriges sämsta garderobskö innan vi kunde börja utforska stället. Är helt fascinerad av de fina lokalerna! Otroligt bortslösat egentligen att de används till nattklubb. Efter några timmars dansande med mina jurstudsvänner tog Sofie tag i min arm och drog iväg med mig, det var dags för efterfest. 

Så vi vandrade med Sofies bror och hans vänner till McDonalds där Sofies systrar var, hämtade upp dem och satte oss i en taxi. Där och då hade jag bara velat åka hem till Sofie och sova. Jag var spiknykter och jättetrött, men fortfarande väldigt fascinerad av Stockholms vackra julbelysningar och alla gamla fina byggnader. Vi hamnade i en onödigt fin lägenhet i Vasastan, vi pratar lyxiga trappuppgångar, marmorbord i vardagsrummet, två duschar i badrummet, heltäckningsmatta i sovrummet och en vansinnigt mysig terass. Vi slog oss ner i vardagsrummer, kring marmorbordet och pratade och pratade. Det bjöds på vin och cigaretter och jag tackade nej till bådadera, tog ett glas vatten och var nog världens tråkigaste tjej där och då. Men vi hade det mysigt allihopa. När grannen hade klagat på ljudnivån en gång för mycket förflyttade vi oss in i sovrummet med heltäckningsmattan och där satt vi, kanske 7 personer i en megadubbelsäng och pratade ända tills klockan blev halv sex. Då gick vi kanske 100 meter, till en annan port och någon annans hem. Allihopa somnade framåt halv sju med disneymusik i bakgrunden. När jag vaknade 2 timmar senare var jag trött på äventyr. Tvingade med mig Sofie och hennes systrar att hämta mina sovgrejer hemma hos Sofie i Råcksta och tog första bästa tåg hem till Västerås.


Hade på sätt och vis en magisk julnatt i vackra Stockholm, Ett julnattsminne.


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Micaela - 19 juli 2015 12:56

Yes jag lever. För fullt faktiskt. Dagarna består av att cykla till jobbet, jobba, träna, cykla hem, äta, sova. Mycket kompisar och partajande ett tag nu också. Det är ju sommar. Älskar sommar. Bilder på det. Sen räcker det               ...

Av Micaela - 1 juli 2015 20:48

Grekland och Santorini var gudomligt ljuvligt, min familj är nog de enda som slår den grekiska ön i ljuvlighet.                                                      ...

Av Micaela - 14 juni 2015 13:43

Ännu en sommarlovsvecka fladdrar förbi.    Har hängt i en park på dagarna och försökt skaffa bränna, läst en pocketdeckare, shoppat sommarkläder och tränat om kvällarna. Lugnt liv.   I fredags kom Jossan äntligen upp till Solna. Jag hade duka...

Av Micaela - 10 juni 2015 16:47

Jupp, sommarlovet flyter på. Har inga som helst problem att få dagarna att gå!   Direkt när jag kom tillbaka till Solna i måndags åkte jag och fyllde hemmet med mat. Man ska inte gå hungrig när det är sommarlov å grejjer.   Massa träningar...

Av Micaela - 8 juni 2015 09:25

Ja de senaste veckorna har ju flugit förbi. Önskar att kommande veckor går riktigt långsamt. Jag har nämligen tre veckor sommarlov nu innan jag börjar jobba. Så himla svårt att få in i min lätt studieskadade hjärna att det är ledigt nu! Och vädret hj...

Ovido - Quiz & Flashcards