leendemicaela

Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Micaela - 15 februari 2015 17:30

Hej fellas!

Yup veckan har verkligen svischat förbi. Det går i en välldans fart dethär. Jag går omkring på universitet med min ryggsäck och lär mig allt om avtalsrätt på dagarna. En dag åkte jag upp till 9:onde våningen där juridiska institutionen finns och hämtade ut mina tentor, upptäckte då att ett räknefel smugit sig in på min Statsrättstenta så jag ska egentligen ha ett högre betyg än jag fått. Ett angenämt problem som jag ska se till att amanuensen rättar till på tisdag!

   


I fredags var jag på bio med massa vänner, och ja vi såg 50 shades... fråga mig inte så mycket om filmen för jag somnade hahaha!

Lördagen gick helt åt till att vinna över Munkfors, åt godis och tittade på mello på kvällen. Spred lite kärlek under lördagen också eftersom det var alla hjärtans dag, jag fick en present av mamma, en take-away yoghurtskål med müslibehållare i locket, perfekt för en traveller som jag. Och jag i min tur gav mami en ögonskuggsborste och ett EOS lipsyl. 



Idag har jag läst ett komplicerat rättsfall, fikat med mormor och Berthel som var på besök för att fira mina 20 år så jag fick paket å hela baletten. Nu på eftermiddagen åkte jag och mamma iväg till en gammal kompis till mig som är nagelteknolog och gjorde gellack. Så himla fint blev det!

 

Goosh blev en riktigt dålig bild.. Ska ordna en bättre snart!!


   

Nu sitter jag i trappen, min favvoplats här i huset, man har uppsikt och är delaktig i köksdiskussionerna samtidigt som man har sin egen rymd. Perfekt om ni frågar mig.

Nu ska jag läsa några fler rättsfall! Go jurstud!


Ovido - Quiz & Flashcards