leendemicaela

Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Micaela - 22 februari 2015 11:43

I fredags var det dags för familjens fader att fylla 50 år. Vi firade med en heldag i Stockholm!


Jag åkte upp till skolan som vanligt på morgonen, gick på ett seminarium och antecknade som en galenpanna. Räckte också upp handen och svarade frivilligt på en rätt stor fråga angående ett rättsfall, något som har blivit väldigt ovanligt nuförtiden. Förut kunde jag räcka upp handen ofta och svara på frågor, det har liksom aldrig varit ett problem. Men sedan jag började på universitetet sitter jag mest och gömmer mig och hoppas på att inte bli utpekad när lärarna ställer sina komplicerade frågor. Jag vet inte vad jag har blivit så rädd för?! Hursom, jag svarade på frågan och lutade mig sedan tillbaka i stolen och ägnade resten av lektionen åt att lyssna på mitt hjärta som dunkade i panik haha.


Efter lektionen mötte jag upp familjen. De hade tagit bilen upp till hotellet som vi skulle sova på och sedan åkt tunnelbana till universitetet. Vi gick en rundvandring på universitetet och jag visade lite av min vardag.

 

Efter rundvandringen satte vi oss på tunnelbanan igen och istllet för att kliva av på T-centralen och gå på stan som Nicke trodde vi skulle göra så satt vi kvar två hållplatser, åkte till Slussen och böt till gröna linjen mot Hagsätra. Jag och Samuel hade ju planerat in att vi skulle åka upp på Globen SkyView med Nicke. Det var vår present till honom.

Vi lämnade mamma på ett cafe med väskorna och Nicke hann klämma en öl medans vi väntade på vår tur.

 


Sedan bar det av upp i luften!!  

       

Efter det åkte vi till stan, lunchade på ett cafe, tittade på dyra klockor och trängdes med massa människor klockan halv fem på tunnelbanan.Vi hann även med att besöka Pernilla Whalgrens fina inrednings- och klädbutik här någonstans. 

   


Vi mös en stund på hotellrummet, skålade med champagne, åt godis och sjöng ja må han leva.

Sedan var det dags för tunnelbana igen. Vi åkte till en jättefin restaurang i Gamla stan och åt trerätters middag.

Blev varm och mätt och trött efter det. 


   


Vill tacka min famij för en jättefin vistelse i Stockholm.

Och som Samuel sa på morgonen efter: grattis i efterskott pappa!






Ovido - Quiz & Flashcards